Kaws (US)

Forstår jeg dette riktig,at 3 stk «ordinære» Kaws er solgt for 6250 pund???

Hmmmm :thinking:

https://store.perrotin.com/en/kaws-toys/10001860-kaws-small-lie-set-2900100027465.html

Ja, måtte lese beskrivelse 2 gonger…

Ja men det er ho helt sinnsykt, hvem i all verden gjør et slik kjøp?? Må jo ha gjort verdens dårligste research ihvertfall.

2 Likes

Folk som er interessert i videre oppgang av KAWS sitt marked… Er et par av dem der ute som soper inn hans drit for å øke verdien på det de allerede sitter på. Effektivt om man har kapitalen til det. (Akkurat som Mugrabi med Damien Hirst)

En dag begynner de å dumpe ut verk i det stille, og da sitter alle sauene igjen på beitet og lurer på hvor f**n det ble av bjellesauen.

2 Likes

Står at small lie er limited på perrotin sin side, hvor limited vet jeg ikke. Noen som vet?

Det må jo være flere som har bydd opp på dans, estimatet var jo 1000-1500 gbp

Det er ikke lenge siden samme settet også ble solgt for gode summer på auksjon. Helt vanvittig.
“Limited” her er en vits.

1 Like

Meinar at denne er open edition, ikkje limited.

Står at den er limited hos perrotin

Small Lie :wink:

1 Like

:joy::rofl: Fra deg eller perrotin

Kjøp med begge hender, her kjøper man 1000 lapper for 100 lapper

Noen som har kontaktet dem og spurt hva limited edition betyr? Hvor lenge har de ligget ute?

Helt fra toppen av hode, kun hukommelsen så mener eg å ha sett kaws svare på akkurat dette, via Instagram eller noe tidligere:

“It means it open, but limited to the amount I want to produce. It can be 1000 or 100 000”…

Fant ikke svaret nå, men noen her inne kjenner det nok igjen :wink:

2 Likes

Frå KAWS :slight_smile:

Apropos den andre posten om bobler. En dag kommer bunnen til å falle ut av disse figurene hans, det lages ALTFOR mange til å opprettholde et så høyt priset marked.
Andre mer begrensede editions fra ham kommer sikkert til å holde seg. Det er for mange store gallerier og kunstsamlere som har for mye å tape…

2 Likes

Dette er svaret fra perrotin når jeg spurte:

Unfortunately the artist has not shared this information with us. The edition is not numbered so we do not know the exact size.

For what we know the edition size is quite large. But on the opposite of the Companions that are an open editions and have already been produced and reproduced several times, there will only have one batch of the Small Lies. Once it is gone, it will not be produced again.

2 Likes

Nokon som går for denne? :smile:

KAWS is taking over!!

Estimatet var 600-800 000 usd.
Solgte for 5 millionar dollar hammarpris :raised_hands: Kjøpesum på ca 6 millionar dollar
Malt i 2012.

2 Likes