Keith Haring-samlere i Norge

Hei,

dette er kanskje et skudd i blinde, men er det noen som samler aktivt på Keith Haring?

I Norge er interessen for Haring foreløpig begrenset. Det er aldri noe til salgs på Finn eller andre fora, heller ikke Blomqvist. I Sverige er det litt mer interesse, og inne i mellom går det verk på Stockholms Auktionsverk og lignende siter.

Jeg har selv samlet i cirka 2 år nå, og kjøpt en del signerte trykk (Icons, Chocolate Buddha, Pop Shop, UN, etc.), samt diverse plakater. Haring er en av mine store lidenskaper, og det hadde vært veldig givende å møte noen som også samler på Haring, og som har noen av bildene hans. Jeg har veldig lyst til å se Fertility Series, samt Growing, i levende live.

Hvis noen har tips om norske samlere som har Haring-kunst, som f. eks. Christen Sveaas, etc., så gi beskjed - så kan jeg evt. forsøke å komme i kontakt med de.

5 Likes

Hvordan sikrer du deg mtp provenance? Jeg liker Haring, men har gitt opp kjøp pga at jeg aldri blir sikker på opprinnelsen til verkene.

1 Like

Show don’t tell :blush: vis oss gjerne bildene dine.

1 Like

Her har du en likesinnet @Stormen som gjerne vil ta en kunstprat

https://www.finn.no/152284383

Men ja, vis oss gjerne samlingen!

@Gulosten :face_with_monocle:

2 Likes

Jeg kjenner til personen :wink: fantastisk fyr.

Uansett, ok, skal poste noen bilder av samlingen!

4 Likes

:smiling_face_with_three_hearts: @Stormen

Jens Ulltveit-Moe tror jeg har eid Haring, men vet ikke om han har solgt verkene han hadde…

Får håpe det blir flere på KV og i Norge som får opp øynene for Haring, han er jo helt rå :slight_smile:

@jbroks Kjøp fra anerkjente auksjonshus eller “Haring-gallerier”. Flesteparten av de offisielle trykkene selges med COA fra Haring Foundation. De har sluttet siden 2012 å gi ut COA, men gjorde det frem til da, står litt om det her: http://www.haring.com/kh_foundation/authentication

1 Like

Fantastisk original fra Christen Sveaas’ Kunststiftelse:

Trykk, No title, 1985. Haring fra Henie Onstad collection:

6 Likes

Ser at Haring hadde en gruppeutstilling på Bergen kunstmuseum i mai 2002 - New York Expression

Noen som har bilder eller noe info om denne utstillingen?