Keith Haring trykk - fake eller ekte?

Keith Haring - Untitled from “Tony Shafrazi” portfolio

Kilde:

Hvorfor er prisen $300 USD? Er dette bare fake opptrykk, eller er det fordi det er ulisensiert opptrykk fra lenge tilbake? Står at edition er 2000… Tony Shafrazi var vel (en av) galleristene til Haring?

Er dette verdt å kjøpe eller bare scam? Spør for en venn :wink:

Det ligger svært mage forskjellige nye trykk her. Alle av samme type. Gjetter vell på at det kanskje er nye ulisensierte trykk fra gamle tegninger(?). Ingen anelse egentlig :slight_smile:

Sånn på overflaten ser jeg ingen rød flagg med dette. Estimatet er 1000-1500, det er et opplag på 2000 og det står ingenting om at det er signert.

1 Like

Er ikke nevnt under autorisert verk av The Keith Haring foundation.

http://www.haring.com/!/year/1982

1 Like

Fikk svar fra Great Dane Auctions nå:


Yes this was published by Shafrazi Gallery in 1982 as a bound portfolio of double sided lithographs. A limited edition of 2000 were made. I believe them not to be listed because of the high edition. They were never signed or numbered but they are limited edition. Accompanied by our COA which we guarantee authenticity as described. We have been in business for 40 years and Haring is one of our specialities.
Please let me know if I can help further!
Thanks,
Dane


Hi Dane,
thank you for this!
Ok, so they were published by Shafrazi originally in 1982? And the works for currently for sale is from this edition from 1982? I.e. not a reprint or later edition?
Thanks a lot for your help so far.


Yes absolutely these are the original edition we split up the set to sell. They are double sided so we listed only the image that we liked the best out of the two.

4 Likes

Jeg fant ut hva dette sannsynligvis er; det er originale litografier fra 1982 - fra en utstillingskatalog utgitt av Tony Shafrazi, Harings gallerist. Så de har sannsynligvis kuttet ut bildene fra katalogen og selger de individuelt. Edition på 2000 er da opplaget på katalogen.

3 Likes

Neppe noen god investering (siden dette er under investeringstråden)!

Hmm, nei… Sannsynligvis ikke. Men det er fine bilder uansett. Jeg kjøpte 4 stykk, tenkte å frame de (nesten) som følger:

11 Likes

Det blir fint og dekorativt!

Stilig

Likte disse!
Grattis!
Men, fikk du kjøpt utenom auksjonen/bud? Ser de ligger ute kun for bud på auksjon.

Nei, jeg kjøpte på auksjonen… De hadde to sett; så jeg kjøpte deler av det første settet. Betalte mellom $3-500 for bildene per stykk; det var noen budgivere på enkelte av platene som presset noe opp…

1 Like

Bare fordi jeg har postet så mye om dette… Her følger ferdig innramming av bildet :slight_smile: Innrammet i USA med museumsakryl, så skal det bare shippes over Atlanteren… Gleder meg!

26 Likes

Helt nydelig. Håper frakten går smertefritt. Gratulerer med et lekkert kjøp!

1 Like

Tusen takk :slight_smile:

Lekkert! :sunglasses:

Leter semi-aktivt selv etter en K.Haring å ha på veggen.

men…får’kje du en "ekstra"saftig momsregning nå på innramming og frakt for den del.
Regner med det blir noe dyrere frakt for ferdig innrammet :thinking:

Frakten var ikke så dyr, og innrammingen tok de bare 100 dollar for… Så veldig rimelig :slight_smile:slightly_smiling_face:

Ja, det blir mva på dette… Totalt kostet det 3200 dollar alt inkludert. Så blir vel litt tillegg når den kommer til grensa…

For en hundrings ($) så ville jeg gjort det samme. :slightly_smiling_face:

Må få oppdatering når du har fått den på veggen!