Kjøp av Pushwagner

De spesiallagde bøkerammene er mye nyere enn selvportrettet. Kun selvportrett i storformat som kommer med den rammen.

Ah, selvsagt. Arrestert, ikke sett håndjerna så stræmt😊

1 Like

Første post her, og i en gamnmel tråd. Jeg har i mange år hatt lyst på en fargerik Push på en vegg i huset. Har sett på Klaxon, men den hadde jeg ikke råd til for tre år siden og nå har jeg heller ikke det :smiley:

Men, så kom jeg over denne: Pushwagner Kings Cross RESERVERT | FINN torget

Eier har ikke kvittering, det er en EA. Lukter dette litt? Har snakket med Fineart, men de kunne ikke si noe om bildet verken utifra bildene eller om jeg tok med verket til dem. Er det noen her som har informasjon/erfaring?

På forhånd takk.

Husk at det du kjøper en dag kanskje skal omsettes igjen, og da er det greit å vite at at EA trykk fra Push er omtrent uomsettelige, uten svært god proveniens eller gi-bort pris.

The Factory, som er i samme størrelse/kategori som Kings Cross, gikk for 36.000(45.000 med salær) hos blomqvist nå nylig. Det gir kanskje en pekepinn på hva et slikt trykk er verdt - NÅR alt er i orden med proveniens.

Gode innspill dette. Men, det må da være et eller annet sted man kan få verifisert et slikt bilde før/om/når man skal selge det på nytt?

Du kan prøve å avtale et fysisk oppmøte hos Blomqvist, men er usikker på pris etc da de ikke blir endel av salgsprosessen.

1 Like

Ville vært skeptisk.

EA + samme type rammene som de falske har blitt solgt med.

Her ville jeg bedt om kvittering fra opprinnelig gallerisalg (merk at det har blitt solgt Push med falsk kvittering fra Galleri Fineart).

Rammen må uansett åpnes før kjøp og papiret inspiseres. Sjekk guiden lengre opp i denne tråden.

Prisen virker også å være alt for høy. Sjekk ut Blomqvist sine siste salg for priser. Der vet du også med 100% sikkerhet at verket er ekte.

1 Like