Hei!
Jeg forholdsvis ny i gamet og har funnet endel kunstere jeg liker kunsten til, og har tenkt til å kjøpe litt framover. Til saken, jeg syns det er så vanskelig å komme i kontakt med kunstner/galleri og for å finne ut hva som er tilgjengelig for salg og hva prisnivået på kunsten er generelt. Hvorfor er det så vanskelig og så mye henmelighold og for å få info/kjøpt verk? Eller er det bare jeg som ikke kjenner til tips og triks i kunstverdenen? Topp forum, er inne daglig og syns det er kult med så mange kunnskap- og engasjerte folk her inne
Skriver du litt om hvilke kunstnere du liker og ønsker å kjøpe verk av så dukker det kanskje opp noen her inne som har noe og selge til deg.
Hei.
Det høres ut som om du refererer til over gjennomsnittlig populære kunstnere(?). Her er det ofte i teorien utsolgt og sikkert ikke mulig å svare deg på pris forespørselen da det ikke er noe tilgjengelig. Pris er ferskvare.
Kunstnere lager som regel commissions men der er man milevis unna listen med mindre man har ett forhold til kunstner eller annen grunn til å komme inn på listen. Jeg vil tro kø’nummeret ditt er langt utenfor listen
Så da er det kommende utstillinger og gallerier du må forholde deg til, noen gallerier er enkle å komme i kontakt med, andre har vip kunder som kommer før deg i kø’n…
beste er å søke kunstnere med lavere popularitet, da får du svar og enklere kjøpt det du ønsker.
Tvi tvi…
Så fantastisk at du har lyst til å begynne å kjøpe kunst Martmon!
Alt av info i kunstverden er som oftest ferskvare, derfor vi ikke er så veldig interessert i å ha alt som er tilgjengelig og priser liggende ute til enhver tid. Men alle som spør får svar. Så du må bare begynne å ta kontakt med galleriene så pleier de å være imøtekommende og hjelpe deg.
Tusen takk for svar Gøy med en ny hobby! Fikk faktisk respons fra et galleri i dag og fikk plass på ‘listen’ til en kunstner jeg har fulgt, så ser det er mulig!