Klokkepraten

Hei,
Virker som det er kunnskap av klokker her, så fyrer løs… Kunne godt tenke meg en behaglig klokke til 15-40k og synes rolex er fint. Virker som prisene skriker vilt på finn og hvor kan man gjøre en god deal?

2 Likes

Hei

Ville pushet det jeg kunne mot limiten på 40. Rolex er money in the bank, men det er vel bare explorer og etpar andre du får for den prisen. Ville sett på Omega Speedmaster professional. Den er fet, har historien og passer til alt.
Ellers har jeg gleden av en Panerai i disse tider.
Har en Breitling og en Maurice Lecroix til salgs. Pm for info.
Styr unna Tag Heuer…

Gl

1 Like

Hvorfor ikke TAG?

1 Like

Om man skulle få flippesyken er de vond å bli kvitt. I allefall om man ikke vil tape for mye.

Sjekk ut forumet www.Tidssonen.no - tilsvarende som Kunstveggen, bare for klokker :slight_smile:

Merk at det fort kan bli en besettelse på samme måte som kunsten :stuck_out_tongue_winking_eye:

En Rolex datejust er jo en nydelig og klassisk klokke, evt. kan du kanskje finne en eldre og godt brukt Rolex Submariner (no date) som er innenfor prissjiktet, dvt. mener jeg den er verdt å spare til!

Omega Speedmaster er også en klassisk og flott klokke.

Merk at både Submariner og Speedmaster har vist seg å være gode kjøp mtp. verdistigning frem til nå.

1 Like

Mange fine Breitling i den øvre limiten din, har selv Super Avenger II og er super fornøyd.

Denne tråden likte jeg! Gjør som Gulosten sier å kjøp en pen stål Datejust til å begynne med. Så går du for en Submariner neste gang, når du føler budsjettet er noe høyere. Det er lett å bruke Datejust som innbytte.

1 Like

Prisene på spesielt Rolex og Omega har eksplodert de siste årene. Blir vanskelig å finne noe særlig brukt Rolex sportsklokke til under 40-lapper. Hvis du er heldig kan du finne en Explorer II fra tidlig 2000-tall til rett under 40.

Det kom en ny Air King modell nylig. Aner ikke hva nyprisen er på denne dog.

2 Likes

Send meg en pm med ønske så skal jeg se hva jeg kan få gjort😉

1 Like

Sjekk ut Rolex Explorer I, gjerne referansene 14270 og 114270. Mer anvendelig ur skal du lete lenge etter. Har selv tidligere referanse 1016, som brukes til både dress og friluftsliv. Legger ved et bilde for inspirasjon:

Lykke til med jakten, det er halve moroa!

2 Likes

Steget helt vilt ja. Ikke mange år siden man kunne få en sub nodate til rundt 25k…
Mitt tips til sportstklokke i den kategorien er en fint brukt Tudor Pelagos eller andre Tudor modeller

1 Like

Jeg vil gjerne slå et slag for en Planet Ocean

Kjedelig å høre, sub har vært i tankene i et par år… Mye prisøkning? Ser at de som først blir bitt sv bassillien ordner seg kit, reimer og “bakgrunner med farge”… Bør man handle i utlandet eller hva skal til? Synes flere merker blir nevt ellers og folk er villig til å sprekke 100k byllen.

En semi-vintage Explorer eller Explorer II er de eneste sportsurene fra Rolex som fortsatt sniker seg innenfor budsjettet.
Reimer og lenker må selvsagt tilpasses stil og situasjon:)

Et alternativt dykkerur til halve prisen av Submariner er en 10-15 år gammel Omega Seamaster. Ser ikke så verst ut den heller.

2 Likes

Sjekk ut Bruvik, mange fine modeller.
Klokke designer fra Haugesund, har gjort det utrolig bra. Har for ikke lenge siden fått internasjonalt gjennombrudd og klokkene lanseres i de beste butikkene i Dubai og Abu Dhabi osv

2 Likes

Jålebukker!! :smiley:

1 Like

Har selv en Omega Speedmaster 35735000. Ingeniøren i meg liker veldig godt historien til klokken og at jeg kan se på mekanikken i uret gjennom safirglasset bak. :nerd:

3 Likes

Blir aldri lei

2 Likes

Blir aldri lei av denne heller :smiley:

7 Likes

Faen, der tok du hele thunderen min.
Daytona er target. Beste måten man kan blåse 100k

3 Likes