Takk for tips!
Ikke noe superfancy som skal selges men kanskje ikke så mange av dette disse i Norge og tror kanskje markedet er større i utlandet.
Takk for tips!
Ikke noe superfancy som skal selges men kanskje ikke så mange av dette disse i Norge og tror kanskje markedet er større i utlandet.
Spent på kva dette er…
Jeg syns den var ganske fet men det er nok prisen også ![]()
Er så som så på disse Collabene. Liker bedre AP sine collabs da klokken gjerne er litt mer stilren og ikke så rotete. Det samme kan vel sies om RM.
Her har du en annen collab fra samme merke
Maen:
Bulova:
Har holdt på med klokker som hobby i en 15års tid. Ender alltid tilbake til klassikere.
Skjer det for mye på skiva går en fort lei…
Tanker om årets Watch avd Wonders?
Berre fulgt med litt fra siden.
Likte nye IWC Ingenieur chrono.
Likte forsåvidt LandDwelleren til Rolex.
GMT til Rolex rotete skive IMO.
Panerai tynnere kasser. Ellers mye likt.
Min favoritt PAM fremdeles 1351.
Fått med dere auksjonen hos blomqvist? Mye klokker til auksjon nå.
Har lenge vært lysten på en «Bronso» av Bragd, men plutselig ble «Nordvest» produsert og den er om mulig enda flottere(?). Strålende fornøyd, i hvert fall. Var i tvil om å poste i denne tråden, eller i «nye kunstkjøp». Et lite stykke norsk kunst på armen:sweat_smile:![]()
![]()
Undervurdert merke!![]()
Heisann
Vurderer kjøp av en ny klokke også har jeg noen spørsmål og kanskje noen har erfaring eller tips dem kan komme med.
Klokken jeg ser på er en Omega speedmaster 31030425001001 kaliber 3861. Er denne verdt prisen kontra en eldre modell? Eller er bare speedmaster for dyrt om dagen? Kanskje det er en tudor man skal handle eller spare opp til en Rolex? ![]()
Har noen en Tudor eller speedmaster til salgs så gjerne ta kontakt også ![]()
Hvorfor ikke kjøpe en «original» Speedmaster?
Kjøp deg en fra 1969 eller starten av 70-tallet.
Eks. CK2915, CK2998, ST105.002, ST105.003, ST105.012, ST145.012 eller 145.022.
Klokkemarkedet er fremdeles preget av dyrtid og du kan fortsatt gjøre gode kjøp. Disse klokkene er tidløse, deg lages ikke flere av dem og de er virkelig samlerobjekter.
Hvis du ikke har tid/kompetanse til å sette deg inn i detaljene så kjøp bare en modell av en eldre bruker på Omegaforums på kjøp/salg-sidene. Du kommer ikke til å angre nå og spesielt ikke om 10 år ![]()
På utkikk etter en klokke.
Ønsker en robust klokke ala en field klokke
Må ha dato og GMT funksjon
Minimum 100m vannbeskyttelse
Kan være mekanisk eller quartz
En diskré klokke
Maks 42mm og gjerne ikke bygge mer enn 12-13mm
Kan være på reim eller lenke
Gjerne noe fra mikro-produsent eller noe i det lavere prissjiktet.
Har dere noen forslag?
Grand Seiko.
F.eks. SBGJ251.![]()
Takk for godt tips @OlaNorman! Grand Seiko står høyt på listen men denne blir nok litt dyr. Hadde håpet på på noe helst halvparten av hva den du foreslår koster og helst litt under det igjen.
Har funnet noe andre Grand Seiko som kanskje kan være aktuelle:
SBGN003
SBGE213
SBGE011
SBGM027
SBGE009
Oris Big Crown Pointer Date
Longines Spirit Zulu Time
Sjekka sturmanskie? Ikke heeelt pk men😅