Knust glass | Mester Rammer Oslo

Rammet inn mitt «Stolen Child» hos Mester Rammer i Oslo mars 2018. I januar sprakk glasset nede i venstre hjørnet helt plutselig. Ingen ytre påvirkning.

Møtte liten forståelse hos rammemaker. Kan det ikke tenkes at rammen har vært for trang? At glasset har hatt skader opprinnelig etc?
Synes det er urimelig at jeg må ut med nye 2500,- for nytt glass… noen som har erfaringer her? Gjelder Mester rammer/artgate i Trondheimsveien. Har kanskje brukt 20.000,- der siste par åra på innramminger. Føler meg ferdig med de nå.

1 Like

Klart det kan skje. Treet eller metallet i ramma beveger seg ift glasset og så pang.
Det at rammemaker ikke stoler på det du sier og bare fikser det er jo helt utrolig.
Fint at du sier ifra slik at folk kan gå andre plasser med bildene sine.

2 Likes

En ting som kan være påvirkning her er også at rammemakeren kan ha satt en stift bak litt dypt, så den har truffet glasset. Dette kan gå fint, men ved forstyrrelser utenfra, enten flytting av bilde eller forandringer i ramma kan gjøre at glasset gir etter.
Dette bør rammemakeren ha sett når de åpner ramma, vet ikke om de har gjort det i dette tilfellet. Dessverre er man da avhengig av at rammemakeren er ærlig på dette, eller at man sjekker selv.
Sprekken vil da forplante seg fra der stiften har truffet, og man vil tydelig se at det er noe som har skjedd dette stedet

2 Likes

Takk for tilbakemeldinger.

Har sendt noen e-poster til Mester rammer, og de har nå sagt at jeg ikke skal betale for nytt glass. Så en klage så ut til å ordne opp. Da håper jeg bare avdelingen følger opp når jeg skal hente bildet til uken.

4 Likes

Godt å høre at det ordnet seg! Jeg har brukt dette rammeverkstedet mye og har utelukkende fått veldig god service. Til en annen gang er det kanskje greit å la motpart få komme med sitt svar før de «henges» ut på nettet?

Så vidt jeg vet er de som står å tar i mot kunder på gjeldende sted ikke alltid rammemakere selv, så ofte må bildet gå til selve rammemakeren slik at de kan gjøre en mer kvalifisert vurdering på saken.

1 Like

Kanskje motpart ikke reagerer før ting blir tatt opp i et fora som KV.
Opplevd selv i andre sammenheng med at det er ingen reaksjon / respons før noe blir offentlig tatt opp.

Det holder vel at han møtte liten forståelse på rammeverkstedet. Og synes ikke dette kvalifiserer for uthenging. Om det bedrer servicen for eksisterende og nye kunder er det aldeles utmerket og god info

Hei. Ser tråden her.
Tom fra verkstedet i Mester Rammer her.
Først må jeg si at det var kjedelig at glasset gikk. Det er dessverre noe som kan skje av ulike grunner. Det beklager vi.
Føler at vi må rydde litt i denne saken her og skjønner at du opplevde det som dårlig service. Problemet oppsto gjennom en misforståelse.
Før du gikk tilbake til vår avdeling for å få byttet glasset hadde vi sendt deg en Mail om at vi klart skulle bytte dette for deg. Det skulle ikke koste deg noe. Da hadde vi heller ikke sett skaden men ryddet opp med en gang.
Da du kom til avdelingen der du ble ekspidert av en som ikke viste om dette skulle du bare henvist til mailen med en gang så hadde det vært ok, men i stress med flere kunder bak deg i køen skjønner jeg at det kan koke litt bort. Vi kunne også såklart fortalt at du skulle komme til vår ekstrahjelp den dagen. Men der glapp vi dessverre.
Men i utgangspunktet så er og var alt i orden, men igjen en misforståelse.
Så skal det sies at vi hadde ikke lest denne linken før saken var løst, ble litt paff så jeg følte for å gi et svar.
Vi gjør alt vi kan hver dag for at kunder skal være fornøyd med det vi gjør, men som alle vet så kan feil oppstå. Vi gjør det vi kan når det skjer.
Håper å tror at dette forklarer det hele.
Siden du må en ekstra tur til oss pga dette så skal vi gi deg den kapaplaten du ville ha også.
( skal si ifra til avdelingen så vi ikke havner i samme situasjon igjen :wink:
Da ønsker jeg deg og alle her inne en riktig fin dag i gråværet.
Mvh
Tom
Mester Rammer

32 Likes

Hei,

Denne saken har ordna seg på en utrolig god måte. Takker så mye til dem! Kjempeoppfølging i tiden etter. Jeg beklager selvsagt eventuelle misforståelser jeg har vært med på å skape/forsterke. Mitt innlegg var en frustrasjon sammenblandet med manglende kunnskap på område. Takker for all hjelp.
Mester Rammer har virkelig fulgt opp, og får min varmeste anbefaling fremover!

7 Likes

Sånn skal kundeservice gjøres :+1:

2 Likes

Det var hyggelig å høre. Jeg skjønner frustrasjonen og stresset. Jeg vet hvor kjedelig det er å ikke bli hørt.
Men da fikk vi orden på dette.
Ha en fin dag.
Mvh
Tom
Mester Rammer

4 Likes

Well done!

Som jeg mistenkte var dette kun en misforståelse, derfor reagerte jeg på denne posten. Personlig synes jeg det er fair å la motparten forsøke å løse saken på en grei måte før man går offentlig ut med det. Enig at “henge ut” var litt vel sterkt uttrykk og derfor stod også ordet i gåsetegn. Selvfølgelig skal man kunne si i fra og advare andre når man blir behandlet dårlig / ikke får god service / blir lurt osv. Men kanskje lurt å la sinnet legge seg, trekke pusten og la motpart få svare for seg før det publiseres, da slipper vi tråder som denne :slight_smile: Peace!

4 Likes

Det jeg reagerer på er hvorfor det er mellomrom mellom «Mester» og «Rammer» :face_with_raised_eyebrow:

Samme med Ramme Service i Bergen :thinking:

Det kan jeg fortelle deg om du lurer. Du får ikke slå disse to ordene sammen om du ikke har hammeren i logoen. Nå er det sånn i Norge at det ikke finnes en linje for å ta et rent mesterbrev innenfor faget i Norge. Dvs det er mulig men det du utdanner deg som er glassmester. En minimal del der går på innramming. Men dessverre så henger kunnskapen i undervisning så langt etter at den i dag er verdiløs. I forhold til vårt fag er det veldig trist syntes jeg. Men vi har heller tatt kurs inad i vår bedrift for å få kompetanse, som feks papir så har vi kurs gjennom Nasjonalgalleriet osv.
Klokere?
Mvh
Tom
Mester Rammer

6 Likes