Konevennlig kunst med humor og ironi

Har dere noen forslag på konevennlige bilder som ikke er altfor klissete. Gjerne noe med humor og ironi.

Eksempler.

Dolk - Grenade lovers

Huskmitnavn - Love sucks

10 Likes

Takk for tipset men det blir nok litt for mye av det gode.

1 Like

1 Like

Huskmitnavn har noen fine :slight_smile: Tar gjerne i mot tips på flere verk eller kunstnere.

Legger ved et jeg fant:

Babak Ganjei

3 Likes

Hva er egentlig konevennlig kunst?

1 Like

Godt spørsmål. Konevennlig kunst kan være mye forskjellig. Noe som kona liker og godkjenner at du/dere har på veggen. Det kan være forskjellig fra kone til kone. Eks MW og Hama Woods, Pøbel Lovers er ofte konevennlig har jeg lest her på KV.:slight_smile: Mens andre koner kan like mørkere kunst.

Akkurat nå er jeg på utkikk etter et print eller original på papir som en gave til kona(papirbryllup). Vet hun ønsker noe morsomst med humør og ironi. Eks Love sucks eller Grenade Lovers vet jeg hun liker. Hun er også glad i David Shrigley og Ståle Gerhardsen for å nevne noen. Men hadde vært morsomt å finne noe nytt og spennende :slight_smile:

Ok. Så emne kunne fått navnet «Kunst med humor og ironi».
Trodde egentlig at når enkelte skriver feks «ikke godtatt i heimen» «kona likte det ikke» osv, så var det kun en halvdårlig argumentasjon for evt kunne selge det unna meg «gyldig grunn».

1 Like

Ja emnet kunne godt fått navnet «Kunst med humor og ironi». Tenkte ikke på det da jeg lagde tråden.

Ja, det kan nok stemme at noen bruker disse begrunnelsene når de selger kunst. Men for å ikke å
gå på den blemmen ønsker jeg noen forslag på kunst med humor og ironi som både jeg og kona kan like. Har prøvd å søke litt, sett på diverse gallerier og Instagram men finner ikke helt det rette. Da er kunstveggen et godt sted å søke tips og forslag :slight_smile:

Egen produksjon collage/mixed media.
Kunstner: Brenda Mata/BMata

1 Like

Kanskje ikke så mye humor men dette likte kona fra Sean Gannon:

2 Likes

Joakim Ojanen:

2 Likes

Hvem er dette?

Konevennlig kunst!! Jeg vet at dama min har 100% bedre peiling, og kanskje også bedre smak enn meg.Hun mener også at street art er Harry, jeg forstår det perspektivet når jeg leser tittelen på denne posten.

2 Likes

Her hjemme har Face2Face av JR gått inn under kategorien «mannevennlig» kunst siden husbonden liker motivet godt.
Jeg hinter febrilsk at hovedverket Holy Triptych er særdeles konevennlig, og vil skape mye fred og godvilje hvis det dukker opp på veggen :grin:

3 Likes

Humor og ironi og ordspill, der er Tabby konge:


Men hvorvidt Trump på veggen er konevennlig (eller mannevennlig) kunst er jo en annen diskusjon :slight_smile:

1 Like

Takk for tipset om JR og Tabby.

Holy Triptych er jo veldig fin synes jeg. Men her i huset kommer den nok ikke opp på veggen på soverommet. (Kanskje på hjemmekontoret isteden :slight_smile: ).

Trump kommer nok ikke på veggen.

Denne var litt morsom fra Tabby:
bilde

1 Like

Ja den er en favoritt. Dessverre ikke i eie :slight_smile:

1 Like

Julian Opie couple og Stik var innenfor. Noen som vet hva de ligger på i pris?

bilde

bilde

bilde

Åpen for tips på skulptur/figurer også til senere anledning.

Haroshi:

Kaws - Together:
bilde

Tabby - How to be loved sculpture:


(Bilde lånt fra UAA)

1 Like