'Kongelige' Portretter av Shaman Durek og Martha Louise

Norsk kunstner i Los Angeles avduker portretter av Martha Louise & Shaman Durek

https://www.instagram.com/harald.austad/

Fredag 18. november i Hollywood, LA, presenterte den norske multikunstneren Harald Austad håndmalerier av Martha Louise og Shaman Durek for å feire deres forlovelse.

Harald Austad er kjent som produsent og låtskriver for artister som Karpe, Madcon
OnklP og Bernhoft. Etter å ha bodd og arbeidet i USA de siste 10 årene ble han kjent med
paret i Los Angeles på en 17.mai fest.

Jeg ønsket å sette farger på kjærligheten deres og så dem for meg som spirituelle og magiske vesener. Hun av skog og jord, han av ånd og luft. De er farget etter krone og hals chakra,
Martha Louise som en evig viking prinsesse og Shaman Durek som en hellig man,
representert med glorie og tredje øye.

Prosessen med portrettene startet for 6 måneder siden. Harald Austad tok fotografier av paret rett etter forlovelsen, som han siden gjorde om til skyggeportretter, før de ble farget i hans karakteristiske stil. Verkene er akryl malt på tre, dekket i resin og glitter.

Det er noe klassisk og evig med sort/hvit skyggeportretter men jeg ønsket å gjøre de mer moderne og en del av mitt uttrykk som er minimale former og maksimum farger.

Harald Austad kommer til Norge med en popup utstilling 18. desember i Universitetsgata 7,
hvor han stiller ut malerier og trykk fra hans Norwegian Heritage Collection.

For mer informasjon om kunstneren: