Kunst for salg | Corona

Er det flere enn meg som føler det kommer unormalt store mengder kunst ut for salg etter corona / covid. Det er jo forståelig at kunst er noe av det første som ryker om man blir permittert ell mister jobben. Mulig jeg tar feil også selvfølgelig, hvilket inntrykk sitter andre med ?

Galleriene jeg prater med opplever større pågang og økt salg etter korona. Folk er mer hjemme og ønsker finere vegger. Når det gjelder Finn.no føler jeg ikke noe økning av salg av innrammede bilder :slight_smile:

2 Likes

Jeg har faktisk tenkt det motsatte. At det IKKE har kommet ut så mye som jeg trodde det ville gjøre, og at her inne kjøpes det akkurat like mye som før. :blush:

Jeg tror det er litt for tidlig. Effekten ser vi nok mer over tid vil jeg tro.

Er redd vi ser at en god del mister jobben nå rett før ferien. Feriepenger, 2x mva og arbeidsgiveravgift nesten samtidig vil knekke en del bedrifter som sliter med likviditeten.

Overgang til dagpenger er ganske dramatisk for de med høy lønn. Maks sats er ca 420.000 (med coronatillegg) og ca 370.000 uten.

Så de store konsekvensene er ikke kommet enda, og vi kan muligens se at det kommer noe mer luksusvarer på markedet (selv tror jeg ikke omfanget blir veldig stort)

2 Likes