Kunst fra gata

Dette bilde kjørte en bekjent forbi i et busskur på Hundvåg i Stavanger, han stoppet å tok det med seg hjem, synes det var en morsom histore. Hva synes kunstfolket om verket?

Det er laget på et New York Ikea bilde ser det ut som :slight_smile:

Hvorfor tok han det med hjem, hva var logikken bak det? Oi, det der var kult GATEkunst, det må jeg ha for meg selv!

2 Likes

Hva vell mer, nysgjerrigheten som gjorde at han tok det med seg hjem. Så synes jo han det var litt morsomt at han fant et bilde bak et busstopp som fanget blikket hans nok til å stoppe å ta det med seg hjem. Denne bekjente har ingen spesiell interesse innen for kunst eller gatekunst så syns det var greit å “pynte” veggen med dette, ettersom han ikke har noe kunst. Alt trenge vell ikke vær Sandra, Dolk eller Pøbel :slight_smile:

Du spør, så da skal du få svar. :slight_smile: Synes handlingen å stoppe for å ta med seg noe han så bak (!?!) et busstopp er ganske rar. Og jeg synes bildet er ganske fælt. :slight_smile:

Jeg mener jo ikke at du skal ta ham i forsvar, men det er litt ulogisk for meg å plukke med seg gatekunst, det er jo en usosial handling samtidig som det er i tråd med gatekunst, no laws.

Kul historie allikevel. Bildet i seg selv gav meg ikke noe. Enig i at alt ikke behøver å være Dolk, Whatson eller Sandra

1 Like

Azidops - Hvordan vet dere at det er gatekunst? Kan det ikke bare være noe som noen har kastet fra seg på gata?

Bakart- mener du at uansett hva noen andre har kastet så er det en rar handling å ta det med seg? Kalles ikke det gjenbruk?

1 Like

Er jo en del kunstnere som har lagt igjen trykk og lerret på gate som folk kan ta med seg hjem: Kan være en som har latt seg inspirere av dette :blush:

Nja. Ser jeg det står en bag på et busstopp tar jeg den ikke med meg og tenker det er gjenbruk. Heller ikke om det står en stol der eller et bilde. Men det er mulig det er jeg som er rar og at mine foreldre har oppdratt meg feil.

Nei, heller ikke folkene som står og venter skal man ta med seg:)

1 Like

Det var et fint Banksy lerret, det lar jeg stå :grinning:

1 Like

Noen her som tydligvis har litt for god oppdragelse. Når det er sagt ser det ut som en full mann har skriblet på et IKEA bilde. Kansje det er dolk i ny stil

Er nok ikke Dolk, dette er laget av en jente, ser mer ut som en kvinnelig Melgaard

Var det forresten noen som fant noen av bildene som ble “gjemt” rundt omkring i Bergen?
Beklager å bruke denne tråden, men fant ikke den riktige…

Edit: On topic, hadde jeg funnet trådstarters bilde på et busstopp ville jeg latt det henge. Av flere grunner… No offence