Kunst hjemme. Hva ser du på NÅ?

Takk for det, det er Jotun Sand

1 Like

Den mer ukjente av brødrene?

15 Likes

Ikke akkurat hjemme, men på jobb :sweat_smile:

17 Likes

28 Likes

25 Likes

S Bjertnæs, Rainbow Crucifixion

Selvsagt denne i dag.

19 Likes

God Påske til dere alle :hatching_chick:

29 Likes

Et litt iscenesatt bilde kanskje, men budskapet kommer frem… :hatching_chick:

God påske folkens!

29 Likes

Så på fotografier/tegningerr/grafikk jeg har kjøpte siden 16 årsalderen til i dag, som aldri har blitt rammet inn.
Da jeg flytt til København som 19 åring var alt nytt/spennende og brukte sikkert mere penger på kunst en jeg burde - når jeg ser tilbake er mange av arbeidene av kunstnere som var 8-10 år eldre en meg og i begynnelsen av sin karriere, det var de jeg hadde råd med - i dag er de i eliten av danske kunstnere formspråket deres har endres, som med fotoet til Trine Søndergaard. Det er fra hennes første utstilling i 1998 og må ha kjøpt det 5-6 år senere av henne. Bilde er så dansk som noe og i den dokumentariske stilen som ble hennes gjennombrudd, langt fra de rene delikate verkene hun skaper i dag - her ser vi Åge Petersen på morgen før turen på brugsen - tror livet har vært i hardeste laget for han, for mange øller i et langt liv. Ett foto man kan skape mange historier av - tror neppe det vil komme opp på veggen, er alt for mange i rekken - men fint å ta frem, se på og tenke over livet og hvordan kunstnerskap forandrer seg. Søndegaards karikere ville sikkert ikke kommet dit den er i dag hvis hun fortsatte med det rene dokumentarfotoet, men for meg er dette fotoet vel så spennede som det hun arbeider med i dag.
Det siste fotoet jeg kjøpte av henne kostet ca 70000 dkk og er et av hodene hun arbeider med nå - fotoet fra 1997 kostet sikkert 2000, men hvem av de som gir meg mest er kanskje det som har fulgt meg over 20 år i en mappe. Var bare noen tanker i påsken, fortsatt god påske.

26 Likes

16 Likes

Nemo’s - Italia.

1 Like

Sitter å spiser frokost og ser på Pushwagner: At Sea. Kjøpte det i 2016 når det kom, falt for dybden, komposisjonen og detaljene fra første stund. Har mest forhold til serigrafiene og maleriene i En dag i familien Manns liv og Apokalypse maleriene - har et par av Mann bildene i mappe og tar dem frem av og til å ser på dem. Føler det er noe befriende med Pushwagner til rors på Shanti Devi, det er drømmer som går i oppfyllelse i hans hode - for meg personlig føler jeg det er min bestefar som var skipper på norskekysten og omkom på havet. Noe av gleden med kunst er for meg å lage egen historier om det jeg føler i møter med bildene, spesielt i kunst som omringer meg til daglig.

40 Likes

Mhmmm , snik transcend lerret :smirk:

17 Likes

Pezzzzzzzz…

22 Likes

Dobbel Dolk Pigmask på hver sin side av trappen.

18 Likes

Gunnar S - «Sort sol»

Inspirert av @Phly så byttet jeg passepartout fra hvit. Godt valg!

28 Likes

Min favoritt fra Sandra Chevrier

6 Likes

10 Likes

6 Likes

A new spot for Banksy’s Bethlehem gold edition of “Flag” in a Mid-century modern meets Urban corner work space. Though tbh still have the laptop on the dining table.

Vintage Lamp Jumo 71 attributed Eileen Grey
Vintage Palisander Desk from Ganddal Mobelfabrik
MCM vintage soft pad by Charles & Ray Eames
A couple of vintage Bauhaus Le Corbusier LC2 chairs
Vintage Erik Jørgensen EJ220 Sofa
Magazine Holder from Vad møbelfabrikk
Modernica coffee table by Martha Cooper & Futura

22 Likes