Kunst i Malaga

Skal en tur nedover til Malaga. Tenkte å få med meg Picasso, men har dere andre tips? Ja, om noen av dere har vært i området. Ser ut til at Pejac har laget noe i byen jeg kanskje kan sjekke ut :slight_smile:.

Invader gjorde en “Malaga invasion” i mai i fjor :slight_smile:

https://streetartnews.net/2017/06/invader-in-malaga-spain.html

1 Like

Takker! Kanskje jeg skal på en aldri så liten invasjons-tur. :slight_smile:

Jeg valgte like godt å inndra hele familien i en Invader “skattejakt” i Malaga i fjor sommer. Tror vi fant omkring 15 stk i løpet av et par timer - uten kart. Faktisk en meget morsom aktivitet :slight_smile:

2 Likes

Husk å laste ned flash-invaders!
http://space-invaders.com/flashinvaders/

1 Like

Nå viser virkelig kunstveggen seg fra sin gode side! :blush: Ser også det dukket raskt opp flere tråder som spør om tips for sine reisemål.

Good stuff! Bare å komme med flere tips. Spesielt for det kulturelle. Mat overlater jeg til broderen som er kokk og har bl.a Noma på CV’en… :sunglasses:

1 Like

Er her nå. Kan anbefales :grin:

Centro de Arte Comtemporáneo Malaga (CAC)

1 Like

Takker! Her skal jeg prøve å komme meg innom. Drar nedover med familie så må overbevise de om at dette her er et absolutt must see. :slight_smile:

Jeg ville definitivt ha tatt med meg familien på en streetart vandring Soho distriktet. Mye fint :+1:

1 Like

Kult. Bor faktisk like i nærheten :sunglasses:

Fikk faktisk familien med på en tur til Soho hvor vi fikk med oss en del av de verkene. Så alt i alt ble turen meget bra. 3 kunstmuseum, gatekunstvanding med bl.a. Invaders jakt. Tror ikke jeg kom opp i så mange som 15, men det ble en et par. Kanskje det kommer noen bilder fra kunst-inntrykkene i løpet av noen dager. :slight_smile:

Igjen takk for tips.

6 Likes

11 Likes

Ble litt rotete presentert det der… men et lite utdrag fra inntrykk av kunst i Malaga. Artig at museet for moderne kunst var gratis og det var ingen reaksjoner om folk ville ta bilder. Det krydde av skoleklasser der, i motsetning til museer som presenterte mer klasssisk kunst som bl.a Picasso museet. Forstår at de er streng, men forskjellen var enormt stor.

Kan i hvert fall anbefale Malaga for de av dere som ikke har vært der før.

2 Likes

Tusen takk for flotte bilder og info! Kanskje jeg skal gå med på å dra til syden med family`n likevel

1 Like

Bare hyggelig @Witchdoctor. Om det kan inspirere dere andre så er jo det en kjempebra greie. Og enda en god ting med kunstveggen.

Nå skal ikke jeg spamme dere med mine feriebilder, men det er flere bilder her om det skulle være av interesse. Både av lokasjoner samt av ulik kunst;

Skulle det være totalt uinteressant er det jo bare å ignorere linken. :slight_smile:

Editert… faen… når jeg ligger inn link kommer det kun et bilde fra albumet. Hva er greien med det da? :slight_smile:

Blir Malaga i oktober her - noen tips/oppdateringer til tråden? :blush:

1 Like

Ville absolutt tatt turen ned til Soho. Mye spennende der. :slight_smile: Der finner du også et ganske fint mikrobryggeri.

1 Like

Takk for det @gnageren !

Vi har leiebil hele turen, skal blandt annet en tur sørover til Gibraltar / Puerto Banus.

Noen som har tips om andre steder som kan være verdt å besøke?

Tarifa er en veldig hyggelig liten by - særlig hvis du liker surfing/kiting :slight_smile:

1 Like

Takker for gode tips før turen - her er noen bilder for de som måtte ønske det.

Malaga

The Last Monkey - El Ultimo Mono

Stilig kaffe-bar med god smoothie og kaffe :slight_smile:

Gibraltar

Kan absolutt anbefale Malaga (og Gibraltar) som reisemål langt ut i oktober :slight_smile:

8 Likes