Kunst i offentlig rom - hvilke oppdagelse har du gjort?

Hei,

Hvilke kunst kommer du over på reise? En tråd hvor vi kan dele våre oppdagelser på tur?

Usikker på om det finnes en egen tråd for dette så oppretter denne. Skulle det alt finnes er det bare å lukke den kjære moderator! :slight_smile:

Mitt første bidrag. Denne her henger på en av mine favoritt-hotel i Bergen, Oleana. En gedigen pushwagner.

19 Likes

Ikke på reise, men i et næringsbygg i Kanalveien i Bergen fant jeg denne fra Dolk.

12 Likes

Tar du noen flere nærbilder neste gang du går forbi? :slight_smile:

Jeg er nok ikke der så ofte. Stod i en trappeoppgang så litt vanskelig å få et godt bilde.

1 Like

Den der likte jeg. Har ikke sett mye fra Dolk etter at han “kom ut”. Også kult at du delte @azidops. Moro om vi får litt fart på denne tråden.

Fader altså, jeg skulle tatt bilde av en annen som hang der. Det var et bilde som var laget av rullede 1 dollar sedler plassert i perfekte rader og kolloner. I midten var noen av dollarsedlene kuttet slik at man kunne se hylsen som seddelen var rullet rundt og det dannet en åpning i bildet som det stod ONE på. Fet, mener at det har vært omtalt her tidligere.

1 Like

Broslo
Står i kjelleren på Scandic på Sjølyst plass

1 Like

Jeg har et bra tips!

På Beach Club på Aker Brygge henger det flere originale Keith Haring trykk. Jeg sjekket prisen og totalt ligger de på rundt 500.000 kr for noen bilder som henger på en litt sliten hamburgersjappe :slight_smile:

Da er man vel akkurat litt sent ute. Beach Club skulle vel stenge dørene for et par måneder siden.

Stemmer det :confused:

1 Like

Denne henger på jobb

14 Likes

Er det på oslo kontoret den henger? :slight_smile:

3 Likes

stemmer:)
inngangen/resepsjonen i 24etg

1 Like

Ser ut som at noen har laget en ny i Bergen etter påsken

4 Likes

Første mai. 19 kompiser drar til Berlin. På programmet har vi noen vilkårlige galleri på timeplanen. Har også leid inn en egen guide som skal gi oss en øl-tur 3 mai, og 4 mai en mat-tur. Alt rundt i øst-berlin. Jeg har ikke satt meg noe mål annet enn å ha det moro med kompiser. Da er det jo alltid en gøy bonus når gatekunst plutselig dukker opp på vår vei.

14 Likes

Retur søndag natt og rett opp til Tromsø i dag. Sliten som en våt ullsokk runder jeg et hjørne på vei mot hotellet. BAM;

8 Likes

17 mai. Verdens fineste sådan får du i byen mellom de syv fjell. Ferdig snakket. Dette er også en by som kan by på svært mye spennende gatekunst. Som de fleste av dere har fått med dere. En av de vi oppdaget på vår jakt etter noe mat var denne. Politi. Med en pistol gjemt bak ryggen. Klarer ikke å se hvem som har laget den, men er da i gågaten Marken like ved bergen politikammer.


Kanskje du @azidops har mer info om denne?

3 Likes

Kunstneren heter Rett Vest

2 Likes

3 Likes

Tidig. Type 2-3 år siden?