Kunst og MVA ved innfoersel til Norge- Skulptur?, trenger tips

Hei
Jeg vurdere hvis jeg faar muligheten aa kjoepe en skulptur fra en kunstner som er laget i en limited edition (7 stk tror jeg). Jeg har vel lest meg til at trykk og malerier er fritatt fra MVA men gjelder det samme skulpturer?
Som sagt usikker her og antar (vet ikke helt prisen enda) at den er noe kostbar saa MVA vil mefoere en forskjell.
Beklager noe rotete tekst men har bare et UK tastatur tilgjengelig

Ha en fin helg
Mvh
GFE

Det samme gjelder skulpturer, men der er det ikke satt et tak pÄ antall eksemplarer

Takker for svar, ser ut som kjoep hvis det blir aktuelt er direkte fra Kunstner saa da antar jeg at jeg tilfredstiller kravene for aa slippe MVA. Har faatt pris og maa gaa i tenkeboksen paa dette en stund::slight_smile: , alt er blitt noe dyrere ogsaa naa med den svake norske kronen.
Mvh
GFE

Du misforstÄr, det er kun original skulpturer som er fritatt. I ditt tilfelle (x/7) sÄ er det ikke fritak

Slik jeg tolker ordlyden har ikke opplag noe Ä si sÄ lenge skulpturen er original. Har ogsÄ fÄtt fritak pÄ flere skulpturer i opplag pÄ grunn av denne ordlyden selv. Tenk bare pÄ bronsesklupturer som alltid lages i opplag.

§ 1-3-2. Kunstverk

(1) Med kunstverk menes originale

c) skulpturer, relieffer, installasjoner og andre tredimensjonale kunstverk av et hvert slag og utfĂžrt i et hvert materiale

1 Like