Der er mange fete platecover der ute. Mange kjente kunstnere har designet cover for forskjellige artister.
Dette er tråden for å dele dette.
Starter med nylig oppdagede Snow Patrol, hvor Jeremy Geddes har coveret på deres nye album Wildness
Der er mange fete platecover der ute. Mange kjente kunstnere har designet cover for forskjellige artister.
Dette er tråden for å dele dette.
Starter med nylig oppdagede Snow Patrol, hvor Jeremy Geddes har coveret på deres nye album Wildness
Har denne hengende på veggen. En førsteutgave av «The Velvet Underground & Nico» fra 1967. Andy Warhol designet coveret og hadde en stor rolle i produksjonen. En morsom liten bit av musikk- og popkunsthistorien.
Snow Patrol er i øvrig ikke det eneste bandet som har brukt Jeremy Geddes. Det danske bandet Carpark North hadde dette coveret på deres album “Lost” fra 2010.
Klassiker fra Banksy & Röyksopp
Anbefaler denne artikkelen: Tre dager. 16 kunstverk. En flom av spekulasjoner - og levebrød for flere bergensere.
Den har jeg også, men dessverre på kassett. Fordelen er at det er lett å finne veggplass.
Royal Blood valgte seg Dan Hillier-kunst for sin debutskive.
Det fant jeg ut i kjølvannet av at jeg oppdaget Hillier, må innrømme at jeg ikke har kommet så langt at jeg har fått sjekka ut skiven ennå…
Er også glad i John Baizleys cover, spesielt Kvelertaks to første album. Baizley er forøvrig også sanger og gitarist i bandet
Noen av mine platecoverfavoritter:
Fjorden baby - Dolk
Baizley er forøvrig også sanger og gitarist i Kvelertak?
Baroness… forsvant fra teksten. Bandet er Baroness. Takk for oppmerksomt blikk.