Kunst podcast

Noen som kan anbefale noen gode kunst podcaster?

Dette er noen av de jeg lytter til semijevnlig:

7 Likes

Ser at denne ikke fikk noe sÊrlig oppmerksomhet, men kan fortsatt anbefale alle disse. SÊrlig Talk Art syntes jeg har mange gode episoder. Likte sÊrlig godt episoden med Paul McCarthy (han som har laget den rÞd nissen pÄ vei opp til Ekebergparken og en skulptur utenfor Astrup Fearnely) og Rachel Whiteread (Astrup Fearnley Museet har flere arbeider og hun har en utendÞrsskulptur i Norge som de snakker om).

5 Likes

Freakonomics utforsker kunstverden. Kan absolutt anbefales!

9 Likes

Enig, veldig kul serie!

Podcast med Nikolai Torgersen som gjest i 4 episoder Spotify

2 Likes

Brukte sÞndagen pÄ Ä hÞre alle de 3 delene av denne podcasten. Tar for seg mye godt innen det Þkonomiske av kustverdenen; makt, prissetting, tilbud og etterspÞrsel, flipping, kunst som investering, nft mm. Virkelig interessant og lÊrerrikt. Takk for deling.

1 Like

Begynte i gĂ„r Ă„ hĂžre pĂ„ Kunstpraten. Selv om flere av navnene er ukjent for meg, er det interessant Ă„ hĂžre de snakke om temaene de tar opp. Episodene er relativt korte og konkrete, som jeg ogsĂ„ synes er greit. Verdt en lytt😊

3 Likes

Takk!

Har lyttet til flere, og det anbefales.

Og gþy hvordan de har med personer som dekker yttersidene av “kunstmarkedet”.

Alt fra Kagge, som ekte samler og en veldig interessant episode.

Til Maria Pasenau som i mine Ăžyne er en ekte kunstner og lever for Ă„ skape og uttrykke!

Videre til businessdama Nora Nesheim som tenker mer (kun?) fra et business stÄsted og uttaler seg litt uheldig til tider, men gutser pÄ videre og taler fritt om business strategi.

GÞy Ä lytte til flere stemmer pÄ spekteret, relativt ufiltrert, sÄ takk for deling :slightly_smiling_face:

3 Likes