Kunst til kostpris-tråden

Offtopic: Men… Vi er flokkdyr. 5xTorgersen til salgs på rekke og rad. Ingen ‘likes’. For 1.år sidan hadde desse vore liked 10x+ og solgt… Men no som Torgersens har vore vell aktiv og levert trykk på trykk blir de liggande? Merkeleg IMO da alle desse over er kule(!) og om eg hadde vore på jakt hadde eg kjøpt… trykka er jo fremdeles kule!

3 Likes

Tror folk gikk litt lei melkinga, markedet er overstimulert.

7 Likes

Markedet er vel overmettet av trykk og det virker jo bare som om det fortsatt produseres mer og mer. Søker du på Torgersen på Finn.no får du nå 236 treff…

Alt for mange har kjøpt kun for å flippe, og når kjøperne er borte går luften ut av boblen dessverre.

Et langsiktig management bygger en kunstners karriere «step by step» og sørger for å selge internasjonalt i tillegg til Norge, plasserer verk hos seriøse samlere (for å motvirke flipping), samt jobber med å sikre at tilbudet alltid ligger under etterspørselen…

Jeg har selv opplevd hyppigere og hyppigere de seneste årene at gallerier ber deg signere en juridisk bindende avtale om at verket ikke kan videreselges før X-antall måneder/år ved kjøp, dette for å motvirke at markedet oversvømmes og at selger siler ut flipperne…

26 Likes

Dag Leversby fra serien Clumsy stringency
100x120. Nypris 25k
Oljemaleri

4 Likes

Making a Martyr er nå solgt.

1 Like

Javier Calleja - Heads v2

Kost var $851. Selger den for 8000 kr inkl frakt hvis noen vil ha. Sendes i original forpakning. Selges for å finansiere andre kjøp.

3 Likes

Noen som ønsker seg en Hama Woods til under kost?

Selger Hama Woods - Broken View Grey Ed til kostpris. 3000,-, frakt vil komme i tillegg. Nummerert og signert (x/60). Lagret i tube. 60x60.

Kan hentes i Trondheim

2 Likes

UMC IV er solgt

1 Like

Har fortsatt LLL P tilgjengelig av Torgersen

Har fortsatt en innrammet Portrait of a cow (Torgersen) som må ned fra veggen ila neste uke.
Kan la den gå for under kost. DM.

1 Like

Snik - Midas Main selges til kostpris.
5200,- + evt frakt
Kan hentes i Stavanger

1 Like

Brannfakkel🔥
Er det på tide at noen (:dolphin:) må innse at kjøp av xxx ikke var en gullgruve og begynne å selge til under «kost» snart?

I de aller fleste markeder så må man ta et tap når en satser på feil hest. F eks så har de fleste som kjøpte dyr el bil i 2022 og planlagt ekstra påfyll på kontoen måtte selge bilen med tap.
Ingen som kjøper en aksje med håp om sterk oppgang som kan selge aksjen til noen andre til kostpris når aksjen har falt.

I kunstverden (på KV) så virker det som at ingen førstegangskjøpere skal tape. «Kostpris, min kostpris, kostpris inkl avgifter, kostpris inkl feil påslag fra posten… bla bla bla.»

Så kanskje alle de investorene (:dolphin:) av bla Torgersen skal være først ut og innse at hesten ikke kom først til mål?

23 Likes

Jeg registrerer at Torgersen er i ferd med å bli KVs egen Harry Maguire mtp omtaler i diverse tråder. Kan jo være morsomt det.

Nikolai Torgersen har for mange vært inngangen til en større og mer interessant kunstverden, og det alene kan være grunnen til at KV-medlemmer nå selger unna: de får øynene opp for nye kunstnere, og gjør nye kjøp - mye takket være innspill fra kunnskapsrike bidragsytere som deg, @OlaNorman .
Da må veggene ryddes, og har man ikke en treetasjers villa i distriktet, så må man selge unna med ene hånda når man kjøper med den andre.
Grunnene til at flere selger unna nå er nok mer sammensatt enn at det kan oppsummeres med en emoji av en delfin.

Og delfiner. Er det egentlig ikke bittelitt påtatt, det der å være så woke mtp flipping? Både gallerier, kunstnere og management vet at de til en betydelig grad lever i en symbiose med spekulanter/flippere og de autentiske/ordentlige kunstelskere. Denne aktiviteten i andrehåndsmarkedet er viktig. Jeg blar mer på Finn pga drøssevis av treff på autosøk, enn hva mora mi gjør i Ellos-katalogen. Tror det gjelder mange. (Mora min blar mye i Ellos-katalogen)

Og hva feil hest angår, så har vel strengt tatt ganske mange flippere tjent ganske så ålreit på Torgersen-hesten i et par år nå, selv om den nå virker ganske utkjørt (apropos galleri/management). Intet tre vokser inn i himmelen, lærte jeg på konf.leir. Det har du nok rett i, @OlaNorman
God helg :beers:

9 Likes

Uansett så heter denne tråden kunst til kostpris. du får lage deg en ny tråd med tittel som refererer til flipping gone bad. Kan bidre med en «Sylvi» mottatt som delbetaling av ett salg. Verdsatt til rundt 15 den gang. Du skal få den til (som vi sier i Bergen) tjommipris, 10K​:joy::partying_face:

6 Likes

Noen som er interessert i en “LA CAGE ET LE MURMURE DES AMOUREUX” av Sandra Chevrier til kost? et lite merke nede i venstre hjørne av arket fra levering. kan sende bilde av det ved interesse. Befinner seg i Bergen.

Solgt til et hyggelig medlem!

3 Likes

Veldig fint om folk kan begynne å legge ved bilde i salgposter. Et ørlite tiltak som øker sjansene dine for salg betraktelig.
Hilsen en person som sjelden gidder å kopiere teksten og søke opp bildet for å se om det kanskje er noe jeg liker, og fordi jeg sjelden husker navnet på noen som helst bilder.

18 Likes

https://www.finn.no/292162152

1 Like

Noen som er interessert i Nikolai Torgersen BL RV selv om det flommer over av annonser og alle kritiserer kunstneren nord og ned på forumet? Ja faktisk kjøpe et trykk fordi du liker det, hvis det er mulig da… Dette er den klart billigste på finn :slight_smile:

Bare å sende meg en pm.

Selger til min kost på 8000,-

Ligger en post her: Nikolai Torgersen - Untitled (BL RV)

6 Likes

GP har flere igjen

1 Like