Kunstner Ari Behn er død

Meget trist :disappointed_relieved:
Hvil i fred

5 Likes

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=166177349

Rett og slett usmakelig!

Noen andre verk, og de siste av hans verk forteller jo litt om at han ikke har hatt det helt bra med seg selv, og så tror jeg det rant vel over når han ikke var invitert til gudstjenesten

Har aldri sett på verkene hans, men liker
Paradise lost
A room in public
Nor

https://aribehn.com/shop-behn/?product_orderby=date

Slik at ingen misforstår, det jeg mener er usmakelig er at folk legger ut kunsten hans på Finn.no for sin egen vinning, noen få timer etter han tok sitt eget liv.
Viser null respekt for ari behn og hans etterlatte.

1 Like

Og så var annonsen slettet

Hvor har du lest at han ikke var invitert i gudstjenesten?

Var nevnt igår av en eller annen medie

Om det ikke stemmer så er det uansett trist som faen

1 Like

Same som skjedde med Pushwagner. Var ein haug med signerte plakater til 5-6k på Finn dagen etter.

Synes det er usmakelig uansett. Her har du en person som tar sitt eget liv. Da vet du at han ikke har hatt det lett med selg selv. Hvorfor skal folk tjene penger på det? Noen timer etter det skjedde??

2 Likes

Usmakelig eller ei, galloppen har startet:

Rett før hans død kunne du finne finne Behn/Askeland collaben - Foxy Brown for 2800 kr på Finn. Nå på påståes det at man har mottat bud på kr. 16.000. Faktisk mens jeg skrev denne endret en av annonsene seg fra å ha høyeste bud på 10.000 til 12.000.

Foxy Brown koster fremdeles 2 625,- på Fineart om man er medlem…
Dette er jo en klassisk “nyhets” sak som alltid kommer etter en kunstners død, men den myten om at kunst blir verdifull etter en kunstners død mener jeg å ha lest er avkreftet i de aller fleste tilfellene (??).

Noe av Ari sin kunst er ok, men også svært mye som aldri hadde kommet på veggen her i hus i hvert fall…
Jeg har vanskelig for å tro at kunsten hans vil bli like stor som han var.

1 Like

Jeg mener at hvis folk vil betale overpris fordi de ikke gidder å gjøre et enkelt søk så er det opp til dem, men det er likevel facinerende. Det var ikke vanskligere enn å skrive ari behn foxy brown på google så var Fineart der med en gang.

Noen blir helt gale når de tror at de taper penger.

1 Like

Helt vanvittig hvor lavt folk synker.

3 Likes

Etter feltet gikk på finn ser det ut som fineart har gått i tet.

Haha. Fineart. No har økt prisen fra 2850kr til 10.000kr😆 well done

2 Likes