Kunstprat med Rolf Hoff

Orginalt publisert på: http://www.kunstveggen.no/kunstprat-med-rolf-hoff/
Kunstveggen har tatt en prat med Rolf A. Hoff som har en av Norges største private samlinger av samtidskunst og regnes som en bjellesau i det norske kunstmarkedet. Rolf har i mange år vært en støttespiller for unge kunstnere og kunstnerstyrte gallerier. Rolfs kone, Venke, har med hans støtte, pusset opp den nedlagte Kaviarfabrikken i…

6 Likes

For bilder fra utstillingen til Dolk og Pøbel i 2010, sjekk ut denne linken:

:smile:

4 Likes

Artig at dere tar noen kunstsamtaler med interessante folk!!

Har ikke sett bildene fra D og P sin utstilling før nå. De P verkene var utrolige fete på treverk. Må også si at D sin officer down og paintbrush girl så kanon bra ut. Henger disse verkene i dag i private hjem?

De fleste vil jeg anta, var vel også noen storsamlere som plukket opp store deler av utstillingen selv…

Helo Boy hadde jeg aldri sett før… Praying girl er en av mine favoritter, så det var great fun! Skulle gjerne ha vært på den utstillingen.

Interesting response but the focus on Oslo is a little misleading. Dolk, Pøbel, Martin Whatson, Dotdotdot, Sandra Chevrier, Strøk, Hama Woods. Just a few of the artists exhibited in Bergen & Stavanger long before Oslo came around to the culture.

2 Likes