Kunstveggen undersøkelse 2022

28,2 % har kjøpt skulptur - Fint at interessen for tredimensjonale verk er såpass høyt.

6 Likes

Enig! Men folk må begynne samle mer på stenskulpturer over alt som er i plast

5 Likes

Over 50% var i mot, men det kommer tydelig frem fra de andre spørsmålene at mange tolket det dit hen at hele forumet skal legges bak en betalingsløsning.

Mange er interessert i mer innhold og bedre samtaler. Hvordan får vi til det?

Hadde du delt mer om du vet at deler av forumet kun er synlig for de som er medlemmer, evt bare for de som bidrar med en liten symbolsk sum årlig?

Jeg mener det beste hadde vært om Facebook-gruppen ble mer aktiv, både med auksjoner og delinger. Se feks «klokkeriet» som et eksempel.

1 Like

Det kan vel like greit gjøres her på nettsiden slik som det er i dag ?

Ikke alle som er på facebook, mer lavterksel her, mener da jeg.
Men jeg vett ikke hvordan “klokkeriet” gjør det siden jeg ikke er på fb.

5 Likes

Dette er mye mer oversiktlig enn Facebook.
Synes Klokkeriet blir for kaotisk… mye liv og action der, men lite oversiktlig er min mening.

4 Likes

Enig med @scowpunk Noen av oss har droppa Facebook.
Intensjonen til @Gard var vel neppe å flytte aktivitet ut av plattformen, heller å gjøre tilpasninger her inne.

3 Likes

Intensjonen er vel i utgangspunktet å finne ut om det er ønskelig med tilpasninger, og i så fall hvordan vi skal tilpasse. Det har tidligere vært etterspurt noe a la støttemedlemskap som blant annet tidssonen har. Hvis vi skal ha noe slikt hos oss ønsker vi at dette tilfører noe ekstra til de som støtter Kunstveggen direkte.

Kan vel være et alternativ med medlemstilbud for betalende medlemer ?
Når jeg var aktiv i fotoklubb tidligere så fikk alle betalende medlemmer 15 % hos Japan Photo f.eks.
Da blir det vinn-vinn for begge parter.

Hva med et betalt Substack nyhetsbrev? Må i så fall ha såpass høy kvalitet at det er verdt å betale for, føler ikke at dagens innhold på KV er det.

Fikk ikke svart på undersøkelsen men har gjort meg noen tanker og refleksjoner som jeg håper kan bidra i positiv retning.

Tror de fleste er interessert i mer innhold og bedre samtaler.

Hva legger vi det? Er det kunstanalyser eller samtaler på akademisk nivå? Diskutere spesifikke verk og utstillinger på et høyere plan? Er spent på hva dere tenker og hvordan dere tenker å få opp nivået.

Dette er ikke ment som kritikk. Forstår at dere har familie og vanlige jobb ved siden av. På generelt basis så savner jeg personlig mer deltagelse og engasjement fra Kunstveggens eiere som drar i gang bedre samtaler og mer innhold. Rett og slett en sparringspartner som kan utfordre resten av oss litt. Får oss til å tenke og kanskje se ting på en annen måte. Fortelle oss litt mer kunst. Hva man bør se etter, hva som er god kunst, hvordan tolke kunst etc. Det blir ofte et ekkokammer her inne med mye av det samme som går igjen.

Det er mange som sitter på mye kunnskap her inne og det er flere jeg snakker med via DM som gjerne deler informasjon, men de ønsker ikke å dele det med alle. Mulig en salon privé ala Tidssonen kan være en løsning sånn at man kan prate litt mer fritt. Dele kunnskap og informasjon sånn at det er forbeholdt betalende medlemmer. Tror det vil skape et bedre miljø også hvor man har en kjerne. Viktig at det blir en liten del av Kunstveggen som legges bak betalingsmur og resten blir som det er i dag.

Synes forslaget til @Oisteinh var bra med nyhetsbrev. Nyhetsbrev med informasjon om månedene som har vært og skjedd i kunstverden og hva som skjer fremover. Hva vi har i vente her på KV også. Hvilke utstillinger man bør få med seg. Et nyhetsbrev som tar for seg en spesikk kunstner/utstilling eventuelt en sjanger innen kunst. Kan være et nyhetsbrev som sendes hvert kvartal eller halvårlig for eksempel.

Hvis man skal betale for medlemskap så bør man få noe igjen for det. Det skal være vinn-vinn som @scowpunk skriver. For å ta et eksempel som medlem av Arsenal Norway så får man 6 blader i året med gode artikler, en kalender, rabatter på Arsenal billetter, hyggelige priser på supporterutstyr og de arrangerer felles turer til London. Kontigenten hos AN koster 250,- per kalenderår og de har ca.6700 medlemmer. Håper KV kan få til noe tilsvarende for sine medlemmer. Det vil gjøre det attraktivt å bli betalende medlem.

Noe jeg håper dere kan jobbe med på sikt:

  • Rabatt for betalende medlemmer på utstillinger, inngang på museum og innramming. Få til flere avtaler med flere innrammere hvis det lar seg gjøre?
  • Intervju med kunstnere og gallerier/utstillere. Gode artikler.
  • VIP tilgang til forhåndssalg av slipp og kanskje få til et spesialslipp for kun Kunstveggens medlemmer. Eks Ståle Gerhardsen - Print Club
  • Få til noen fysiske samlinger for medlemmene med forskjellige temaer eller workshops. Invitere noen foredragsholdere eller kunstnere.
  • Få til noen samlinger på teams/på nett for de som ikke har mulighet til å være med fysisk. Invitere noen internasjonale kunstnere.
  • Kudos for samarbeid med Blomqvist. Mulig å få til live stream neste gang for de som ikke kan delta?

Annet:

  • Savner tilbud på innramming for medlemmer som ikke bor i Oslo og Bergen.
  • Shopen har kun kunstverk av Nicolay Aamodt og Bertil Greging ser jeg. Er det mulig å få til et mer variert utvalg? Er dette fra deres egen samling eller samarbeider dere med disse kunsterne? Når ble det sist lagt til nye verk i shopen?
27 Likes