Kunstveggen undersøkelse 2022

Vi nærmer oss slutten av et nytt år og vi gleder oss til ny kunst og samtaler neste år.

I den anledning har vi laget en liten undersøkelse. Den er helt anonym og vi håper du har mulighet til å gi oss litt tilbakemeldinger. Den første delen av undersøkelsen kommer vi til å offentliggjøre, og den andre er for oss så vi kan gjøre forumet enda bedre.

Har du andre kommentarer kan du finne plass i skjemaet eller bruke denne posten. Gleder meg til å se resultatene :slight_smile:

12 Likes

Ser noen har nevnt kategorisering av emnene. Det finnes allerede hvis du trykker på knappen kategorier over alle emene.

Du kan også gå inn på egen bruker og trykke på Innstillinger → Grensesnitt → Forvalgt hjemmeside (kategorier). Da kommer kategorier alltid opp som første siden.

3 Likes

Just seems to be mining info to set up a commercial enterprise or ?

Prøver å finne litt morsom info vi kan dele med våre medlemmer og måter vi kan utvikle forumet på. Syntes vi er ganske ærlige på hva vi ønsker.

Til info ser jeg at det er mange som tolker en betalingsløsning som at hele forumet legges bak en betalingsmur. Personlig har jeg sett for meg en løsning der man har en egen kategori der man kan snakke litt friere. Jeg tror ikke det vil være aktuelt å putte hele forumet bak en betalingsmur.

Jeg savner bedre samtaler på forumet. Hva kan vi gjøre for å få opp kvaliteten?

6 Likes

Kanskje legge denne detektivtråden bak betalingsmur? :sweat_smile:

14 Likes

Then maybe expand the survey to include something about art and not just finance ?

Jeg synes samtalene her inne generelt er ganske bra med tanke på at de fleste av oss er glade amatører med varierende kunnskap, bakgrunn og kjøpekraft. Brukere deler flittig og stolt bilder av sine nyeste innkjøp, private samlinger, sine gode kjøp og dårlige kjøp, ønskelister for fremtidige kjøp, verifiserer kunst, diskuterer utstillinger og auksjoner, nye kunstnere, etc. Vi er så åpne som vi kan være på et offentlig forum, og deler villig den kunnskapen vi besitter. Med unntak av enkelte her inne har de færreste akademisk dybdekunnskap å dele. Det blir ikke så mange kunsthistoriske diskusjoner eller samtaler om pigmenter og brenning av steingods. Jeg deler den kunnskapen jeg har med dere selv om det fra et akademisk perspektiv blir å regne som overflatekunnskaper og triviell fakta.

Alternativet er å åpne for en mer eksklusiv del av forumet for å åpne samtalene i et mer fortrolig rom - et slags “salon privé”. Men det reiser samtidg spørsmål; Hvor mye ønsker man egentlig å dele med fremmede? Føler allerede jeg har delt mer enn jeg burde. Jeg synes selvsagt det er moro å dele med dere likesinnede, men med tanke på at dette er et offentlig forum vet man aldri hvem som også kikker her inne. Og på en annen side blir det kanskje ikke så populært at forumet deles inn i to deler. Liksom A-aksjer og B-aksjer. Forumet burde være lavterskel, og invitere fremfor å lokke. La nysgjerrigheten lede vei.

17 Likes

Du får ta undersøkelsen og legge igjen noen tips til hvordan vi burde gjøre det neste år.

Skal man gjemme noe bak en betalingsmur så må det være et eksklusivt innhold man ikke kan få andre steder. betale for gode artikler eller tilgang til å kjøpe noe man ikke får andre steder etc.

Spennende i såfall om Kunstveggen.no skal utvide med litt god journalistikk, artikler og intervjuer.

Utenom dette greier ikke jeg å se hva som kan gjemmes bak denne muren som skal være så attraktivt at jeg vil betale for det i hvert fall.

Jeg for min del er fornøyd med å rusle rundt inne her og se hva folk kjøper og ønsker seg, og kanskje hva som blir lansert og diverse andre diskusjoner. Jeg ser ikke på meg selv som kunstsamler, mere som en ”avansertplakat” samler, og kommer aldri til å kjøpe kunst som scorer høyt på Gardometeret, og det er helt greit.

Blir spennende å se hvordan Kunstveggen.no utvikler seg videre.

13 Likes

Gardometeret bør vi innføre i nye kunstkjøp-tråden!

3 Likes

Gardometeret er noe jeg kunne betalt penger for😂

4 Likes

It seems I can’t answer that or provide tips without divulging my annual spend and what I spend it on apparently. But happy to have a think and list here.

Ofte sunt med litt skepsis, men (med fare for å fremstå naiv/uvitende):

Hva er egentlig problemet med en anonym(!) spørreundersøkelse? Man slipper å fronte alle egne meninger eller sin kulturelle/økonomiske kapital i en åpen tråd her - og man kan forhåpentligvis få bidra til å utvikle og ev forbedre KV til en enda bedre plattform?

Syns første avsnittet til @paagra var temmelig spot on.
Godt nyttår :rocket:

2 Likes

Happy to answer any and all questions or surveys related tp art and to contribute where I can to making the forum a more interesting, informative and entertaining place to visit. here for the art :innocent:

4 Likes

Godt å vite, for noen ganger virker det som du er her for å kverulere.

2 Likes

haha, touché, I’ll happily argue, debate, hold to account, question, interrogate and offer an alternative view and opinion to “linked in” collectors, producers, curators, gallerists and snake oil salesmen dropping “hearts” engaged in this wonderful cuture of ours. Alternative views can often seem like “complaining” to those not used to being exposed to a diversity of opinion in what often seems like a consensus culture revolving around FOMO financial capital and Rolex. I’m aware that there are many who read the forum but rarely if ever post, maybe because their interests and values don’t align so much with the questions on the survey. So not really a complaint, I don’t have much to complain about tbh, just a lil advice to maybe include more questions about art and artists on an art forum survey and sneak the finance questions in under cover if that’s the info you want to mine :slight_smile:

Wishing all a Happy Art filled New Year

Da er resultatene inne. Jeg ser vi er en god blanding her inne og jeg håper vi blir flere ila året. Vi setter stor pris på tilbakemeldingene og vi gleder oss til å gå igjennom hva dere har svart så vi kan gjøre KV enda bedre :slight_smile:


10 Likes

Noen skrev også at de ønsket å slippe å få notifikasjoner når noen tråder ble skrevet i. Under alle trådene er det en boks med en liten bjelle. Der kan du velge å følge en tråd, behandle den som alle andre tråder eller ignorere den.

3 Likes

Hva ble resultatet mtp spørsmålet om betalingsløsning?

2 Likes