🔎 Kunstveggens detektivtrĂ„d

Svigermor hadde ett bilde liggende hun lurte litt pÄ. Hvem er dette og har den noe verdi? Setter pris pÄ alle tilbakemeldinger.

Mvh

Robert



Dag A. RĂždsand. Pris ca 1500,-

7 Likes

Takk skal du ha :grin:

Jeg har i besittelse et maleri (pÄ lerret) som er signert med «T Jones». Det er ikke pÄfÞrt noen tittel, Ärstall eller lignende. Jeg har prÞvd Ä google dette, men uten resultat. Det eneste jeg har funnet som kan gi mening er en Thomas Jones som bl.a hadde en periode hvor han malte italienske landskapsbilder. Dette ser unektelig ut som det kan vÊre derfra. Men, samtidig er det bort i mot helt usannsynlig at et maleri fra en sÄ gammel kunstner har dukket opp her hos meg. SÄ, er det noen pÄ dette forumet som vet noe som kan hjelpe meg videre?

1 Like

For en del Ă„r siden (8-9 Ă„r) kjĂžpte jeg dette bilde pĂ„ et svenskt loppis. PrĂžvde Ă„ finne ut av signaturen/hvem kunstneren var den gang, men mĂ„tte gi tapt. NĂ„ skal jeg skifte ramme da originalrammen “gir etter i sĂžmmene” (ser ut Ă„ vĂŠre fra 50-tallet der omkring), og det trigget nysgjerrigheten pĂ„ ny.

  • Jeg hĂ„per at noen her kan tyde signaturen og pĂ„ forhĂ„nd takk


Svigers har ett stort bilde i stuen vi ikke klarer Ä finne kunstneren pÄ. Noen som kjenner til signaturen?
Ser ut som det stÄr «Moentorno»?
SÞkt masse pÄ Google, men finner ikke noe



Hei! Beklager om feil sted Ä poste, men jeg har er maleri jeg gjerne skulle lÊrt mer om. Hvem har malt det? Eventuelt navn pÄ maleriet? Hva ville prisen pÄ denne vÊrt?

Alt vi vet er at det ble solgt privat til mine besteforeldre i Østfold. Usikker pÄ nÄr, men vi gjetter rundt midten av 80-tallet. Mener Ä huske at det sÄ gammelt ut allerede da.

Det er ikke nĂždvendigvis av en norsk kunstner

Tusen takk for all hjelp!




2 Likes


Noen som klarer Ă„ tyde denne?

1 Like

Elsa Mellais? @Bakart

Basert pÄ kvaliteten sÄ tror jeg ikke dette har noen verdi i allefall


1 Like

Hei!
Jeg har et gammelt bilde jeg Ăžnsker mer informasjon om. Har eid det i noen Ă„r jeg klarer ikke tyde hvem som har laget dette.
Setter pris pÄ alle svar. Ha en fin dag


1 Like

Har et oljemaleri jeg vet veldig lite om. Noen som kjenner til en kunstner med navn Paul Robino. Kanskje vi leser signaturen feil, legger derfor ut bilde i tilfelle noen kjenner den igjen
PÄ forhÄnd takk for all hjelp


1 Like

Aner ikke hvem det er, men siste bokstav er antakelig en S :face_with_monocle:

Samme signatur.

Takker, da har jeg iallefall rett navn

2 Likes


1 Like

ImpulskjÞp pÄ ett galleri i Oslo en sÞndagstur for 10-12 Är siden, aner ikke hvilken kunstner det er, og Google har heller ikke klart Ä hjelpe meg.

Er det kjÞpt pÄ «Bilde Galleriet» i Prinsensgate?

1 Like

Klarer ikke huske hvilket galleri i Oslo det ble kjÞpt, prÞvd Ä se pÄ bilder fra utsiden av «Bilde Galleriet», det kan vÊre det, men absolutt ikke sikker.

1 Like

Ok, ser ut som noe han kunne ha solgt. Du fĂ„r stikke innom han eller sende han mail med bilder👍

2 Likes