🔎 Kunstveggens detektivtråd

Ukjent bilde og kunstner. Lurer på hvem det er og eventuelt når det er fra og verdivurdering. Er det noe å ta vare på?

Dette bildet er malt av produksjonskunstneren Kolbjørn Jarle Engan, født på Leka 9. april 1934 - død i Grimstad 28. oktober 2011. I en artikkel i avisa Ytringen 9. august 1983 sier han blant annet “Jeg leverer bildene mine til oppkjøpere som monterer dem i rammer og selger dem videre”.

Videre sier han at han tar utgangspunkt i motiver han vet vil selge, og så lager en del malerier ut av det.

1 Like

2 Ukjente fra en ukjent kunstner..

Finner ikke noe på navnet Aase

Bildene har vært på en hytte som skal selges i Østfold, tidligere eier av bildene bodde i SKI, så det kan fort være en lokal ivrig sjel som står bak dette. Vært på hytta siden 80 tallet
Noen som vet hva slags maleri dette er?
Tror det er akvarell, virker sånn, selv vet jeg frem eller tilbake på slike ting.

Noen som kan fortelle noe om dette maleri??

Mvh
Bjørn Simensen

Har hatt dette maleriet i over 10 år. Har null peiling på hvem som kan ha malt det. Tror selv ikke det har noen verdi, men fint maleri likevel. Et det noen som kjenner igjen signaturen? Står ingenting bak.

Bildet, nærbilde av signatur og inskripsjon på baksiden.

Hjelp, noen som kjenner til dette bilde / kunstner?

Hilsen Batk

Egil syversen kanskje?

Hei jeg kjøpt 2 malerier av samme kunstneren i dag, men klarte ikke å tyde signaturen. Er det noen som kan hjelpe. På forhånd takk.

Byutvikler, reklamemann, billedkunstner og forfatter Erling Okkenhaug med residens i “Revehiet” kjelleren på Cochs Pensjonat i Oslo er mannen bak ditt bilde.

1 Like

Hei. Undersøkte med de i i Fredrikstad og di hadde sjekket med Egil, det var ikke hans sitt bilde… Like langt igjen😒

Denne er en gåte for meg, noen som kan hjelpe meg å finne kunstneren bak dette? Muligens ikke noen kjent kunstner. Gammelt arvegods, men ser ikke ut til å være utgammelt, fra 1982 antar jeg.

Hei, jeg har et maleri stående og lurer på hvem kunstneren kan være 🕵🏼‍♀️ noen gode forslag?

Hei!
Er det noen som kjenner til denne kunstneren? Er signert S. Domarkas, tror de er fra litauen.

1 Like