Hei!
Etter 30 år i maledvale, har jeg tatt opp tråden igjen, og slengt meg inn i kunstverdenen 
Tidligere i år så solgte jeg et maleri,avbildet, til kr 500,- uten ramme.
Jeg har brukt akrylmaling, malt på et strukket lerret og signert og behandlet seff med varnish.
Kjøperen var mildt sagt overrasket over at jeg hadde dette maleriet og det virket som at han trodde at dette var malt av en anerkjent kunstner, jeg ble paff og forstod ikke helt med en gang hva han mente men straks etter så sier han: “åh, du har malt det selv”? Ja sier jeg og han tar maleriet med seg med et stort smil 
PS! Jeg tenkte å laste opp et bilde av dette maleriet men får ingen options for dette…
Heidiskunst
1m
Hei!
Etter 30 år i maledvale, har jeg tatt opp tråden igjen, og slengt meg inn i kunstverdenen 
Tidligere i år så solgte jeg et maleri,avbildet, til kr 500,- uten ramme.
Jeg har brukt akrylmaling, malt på et strukket lerret og signert og behandlet seff med varnish.
Kjøperen var mildt sagt overrasket over at jeg hadde dette maleriet og det virket som at han trodde at dette var malt av en anerkjent kunstner, jeg ble paff og forstod ikke helt med en gang hva han mente men straks etter så sier han: “åh, du har malt det selv”? Ja sier jeg og han tar maleriet med seg med et stort smil 
Men hva synes dere? Jeg synes at det er råvanskelig å verdsette sin egen kunst…
5 Likes
Fint bilde!
Når det gjelder “verdien”, er det den summen noen er villig til å gi i kombinasjon med hva du er fornøyd med å få. For 500 kroner kan du vel få kjøpt 4-10 (?) lerreter, og det kan du være happy med. Eller hvis du mener det har en en viss kunstnerisk verdi, så kan du sette en høyere sum (2000-10.000), og da kanskje (?) risikere at det ikke blir solgt. Det selges faktisk en del malerier av kjente (middels gode) kunstnere på Blomqvists nettauksjon til 3000 eller under, så man bør nok ikke ha for høye forventninger til hva man kan få. - Men 500 synes jeg er litt for lite, så jeg ville prøvd mer neste gang.
2 Likes
Hvorfor er masta skeiv ift båten?
Likte også bilde. 500kr virker litt lite.
Hvor stort er det?
1 Like
Størrelsen er 40x50cm så ikke veldig stort 
1 Like
Tusen takk for alle de gode tilbakemeldingene 
2 Likes