Kvalitet på annonser

Hvorfor er det slik at en stor del selgere av kunst er fantastisk dårlige til å lage gode annonser?
Som oftest er det flotte bilder man selger. Men hvorfor gidde å ta det ut av tuben for å ta noen fine bilder når man kan lime inn et dårlig bilde fra nettet? Siste eksempelet er faktisk fra idag, når selger av et lerret presterer å legge ved stock foto av trykket istedet for lerretet han ønsker 150k for! Her kjente jeg det virkelig rykket i kjøpefoten. NOT…

Så har vi de som “vurderer” å selge. Hva mener de med det? Hvis de har en god dag på jobben så kan de være villig? Nei det er vel om de får den prisen de vil ha. Hvorfor ikke skrive det med en gang? Er de flau?
Hva med å sette pris på annonser?

Og så har jeg et spørsmål angående gallerier. Hvorfor må jeg som regel ta kontakt for å få vite prisen når det ligger til salgs på nettsiden. Snakk om å kaste bort tiden til begge parter.

En god annonse kan være det som trigger kjøpelysten.

17 Likes

Fikk litt Andy Rooney vibber her nå:+1:t4::joy:

1 Like

“Ferdig prutet” er også en favoritt. :joy:

2 Likes

Irriterer meg mest over klikkhorene som “ønsker å bytte” i X, X eller X.

Sender melding, forteller jeg har den, den og den av X som jeg er villig til å bytte vekk, og får et svar tilbake der de skriver de muligens kommer tilbake til meg fordi et direkte salg er mest ønskelig.

2 Likes

Annonser uten pris er sykt irriterende. Nesten like irriterende som de som ALDRI svarer når man sender de en melding ,noe de samme stort sette også utdyper at de foretrekker.

2 Likes

Min erfaring er at nesten alle annonser er møkk. Folk som ikke skriver pris, ikke vil ta bytte selv om de skriver det, ikke svarer eller tagger alle andre kunstnere.
Nesten alle annonsene irriterer vettet av meg, faktisk

2 Likes

Jeg skjønner at folk skriver inn masse kunstnernavn for at annonsen skal nå ut til flere. Det viser i det minste at man gjør en innsats for å nå flest mulig kjøpere. Jeg gjør det selv. Jeg bruker også andre skitne triks for at annonsen min skal nå ut til så mange som mulig, og for at folk skal legge merke til den.

Å ha gode bilder, informativ tekst, svare folk som tar kontakt og slike ting, burde være naturlig.

Men folk som kommer med “trusler” i annonsene sine, forstår jeg meg ikke på. Man ser det her inne på Kunstveggen også. “Absolutt siste sjanse” … for så å sette ned prisen enda litt mer når ingen gikk på den “absolutt siste sjansen”. Da var det visst ikke siste sjanse likevel.

Husker en finn-annonse der selgeren “truet” med at han ville beholde bildet om det ikke ble solgt … :wink:

5 Likes

Liker selv når det er clean med fakta, tilstand, opplag, pris og størrelse.
Irriterer vettet av meg når folk googler kunstner og leker lur selger.
De fleste med tilgang til Finn har også tilgang til Goole tror jeg.

1 Like

Spot on og helt enig.

1 Like

Denne føyer seg ganske pent inn i rekken etter min mening:

2 Likes

Jeg er ny i dette og akkurat fått kjøpt inn mine første bilder. Har bare lurt litt på hvorfor nesten alle skjuler hvilket nummer deres bilde er i rekken.
Det skrives f.eks X/150
Skulle det være noe fare ved å oppgi hvilket nummer bildet har? Jeg syes jo det er litt interessant når jeg søker rundt.

Jeg oppgir ofte x/150 eller tilsvarende hvis 2 < x < 150, dvs at nummeret er uvesentlig. Hvis en kunde vil kjøpe bildet hvis x tilfredsstiller en eller annen verdi (f.eks at trykket er av de siste eller første utgavene), sender jeg selvsagt den informasjonen :slight_smile:

1 Like

Det er ulike grunner til dette.

på Banksy så er dette for å unngå forfalskning av det trykket som er til salgs. Det har tidligere blit forfalsket trykk og signaturer og nummerering er da tatt fra bilder i salgsannonser.

Flippere har blitt “utestengt” fra videre kjøp hos feks galleri da ebaysalg har blitt sporet til selger via nummer på trykket.

Så da har det blitt slik :wink:

3 Likes