Lansering - Gategalleriet - Play

Ny lansering hos Gategalleriet. Kan ikke se at det er blitt informert om her tidligere;

Play - Use the Banks

First print by this artist. The inspiration is obvious. “Use the Banks” is a play on the famous street artist Banksy and Star Wars, a theme often used in street art.
play

Pris: 2000kr

Trodde først det var Canevil som hadde vært ute, men det er altså en ny gutt I gaten. Ja, om jeg har forstått det riktig. Personlig er jo jeg en stor fan av Star Wars. Så må innrømme den vekker litt kjøpsfølelser.

1 Like

Får angst i kroppen av det greiene der…

9 Likes

Jeg skjønner at det kan være vanskelig å finne på noe originalt. Men å ta Banksy sitt mest berømte motiv, lage en nøyaktig kopi av jenta + en Star Wars referanse…

Virker ganske spekulativt: «Banksy og Star Wars selger jo, la oss kombinere det, men vi tar jenta opp ned, da er det jo ikke plagiat!»

Og jenta opp-ned ser jo helt forferdelig ut, jeg skjønner ikke dette… Hvem vil ha dette på veggen sin?

Men dette er jo bare min personlige mening. Kom gjerne med innspill om jeg tolker dette bildet feil.

1 Like

Mener du tolkning av selve motivet, eller tolkning av kunstners baktanke på hvorfor han lager et slikt motiv? :wink: Du snakker vel mest om at det er en dårlig kopi av mesteren og at det spekuleres med både mr B og Star Wars

Som nevnt over. Jeg er en stor fan av Star Wars. Synes det er en moro referanse. At den er opp ned reagerte jeg litt på helt til jeg leste hvilke scene det var ment å referere til. Star Wars V. Finse. Dramatisk scene hvor selveste Luke holder på å daue i en ishule. Hvordan tolke bruken av jenten til Banksy sammen med ref. til den scenen. Tja… der er jeg litt usikker.
Og så spørsmålet hvorvidt motivet faktisk tar seg bra ut på en vegg.

Ja er litt usikker på om bildet kan være en ironisk kommentar til mye av dagens Street art-print? Men jeg tviler.

Om det tar seg bra ut på veggen? En opp ned Banksy?

Er jo litt mer enn å bare snu en banksy på hovve… men jeg lurer på om den blir litt for enkel. Kanskje den passer fint på et barnerom? Eller en filmstue? Jeg hadde ikke hengt dette over middagsbordet.

Er det nå det ?

1 Like