Lanseringstråd NFT (Non-Fungible Token) Art

Her er link til discord:
https://discord.gg/V9UvTpx2

Mintprice 0.05 ETH.

Eminem har tilsynelatende nylig kjøpt seg inn i dette prosjektet.

2 Likes

Og her er link til discord-gruppe: Lil Baby Doodles X

1 Like

Er det sånn at dere synes det er stas å samle kuer, aper og babyer eller er det kun gambling i håp om kortsiktig profitt som motiverer dere som handler/samler? Jeg innser at det er forskjeller her på prosjektene men det er utrolig mye her som bare ser ut til å melke suksessen til Cryptopunks og Bored Ape Yacht Club? For mitt utrente øye synes jeg også opplagene virker utrolig høye (gjerne tusenvis) i forhold til mye bra fysisk kunst.

At det kastes så mye penger etter denne type “investeringer” er for meg et sikkert tegn på at vi er faretruende nærme en finanskrise eller så at jeg bare har blitt en gretten (28 år) gammel gubbe.

21 Likes

Jeg samler verken på digitale kuer, aper, eller babyer. Jeg har kun nylig begynt å opparbeide meg bitte litt forståelse for NFT-kunst og har ingen verk i min samling. Derfor kan jeg ikke svare på spørsmålet ditt, men jeg tenkte det var greit å starte en egen lanseringstråd da NFT-kunst blir mer og mer akseptert og populært. Vi ser at kunstnere som KV-medlemmer kjenner godt har sluppet NFT i løpet av 2021, feks Shepard Fairey, Takashi Murakami, D*Face, Daniel Arsham og Damien Hirst. En slik tråd kan bidra med å rekrutere nye medlemmer til KV. Hvis administratorene her anser tråden som irrelevant må dere gjerne fjerne den.

9 Likes

Absolutt ikke ment som kritikk for opprettelsen av tråden, vi har jo også laget en egen NFT-Kategori her inne fordi vi skjønner at det er noe som fenger og er interessant. En lanseringstråd er helt topp, spesielt nå som det lanseres så mye. Jeg er bare oppriktig interessert i å vite motivasjonen bak for de som velger å plassere forholdsvis mye penger i NFT-er.

7 Likes

Jeg tror de som plasserer mye penger i NFT har tjent skrekkelig mye penger på krypto og derav større tilbøylighet til å kjøpe NFT-er. For oss som har lite verdier (eller null) verdier i krypto kan det virke som reinspikka galskap

8 Likes

Norske Trym Ruud med ny release av serien Rude Boys

Mint price: 0.08 ETH, slippes i kveld

5 Likes

Hei - for alle som driver med NFTs eller skal inn i NFTs - et par tips for en sikrere hverdag. Virker som mange her inne prøver seg på NFTs og da er sikkerhet viktig:

  1. Aldri trykk på linker eller kjøp noe fra personer som kontakter dere på DM uansett hvor legit det virker å være. Det gjelder både Insta, Discord og alt annet. Det er alltid scam. Alltid. Eierne av et NFT prosjekt vil aldri tilby WL gjennom DMs. Om dere overfører ETH til en adresse fra noen som kontakter dere på DM er det som å overføre penger rett innpå kontoen til en scammer. De pengene er tapt for alltid og la oss bare si at ingen forsikring vil hjelpe dere.

  2. Om dere skal kjøpe dyrere NFTs - sørg for å ha kjøpt og tatt i bruk ‘Cold wallets’ først. Det er i grunn en usb som lagrer NFTs offline (dvs tilgangen til NFTene lagres offline) og gjør dere sikre mot hacking. Det er kjipt å miste dyr kunst ved å klikke på en usikker link. For eksempel ledger.com selger gode Cold wallets.

  3. 95% av NFTs er rævva. Som den vanlige kunstverdenen mao. Bruk tid på å sette dere inn i hva som er bra NFT. De som har peiling sier man bør lese 50 timer om NFT før man gjør sitt første kjøp. NFTs er en cashgrab for de som lager dem, og slettes ikke alle bryr seg om long term gevinst for sine kjøpere…

Helt til slutt - absolutt ikke meningen å virke negativ mot NFTs. Det er utrolig morsomt å følge og lære mer om og jeg tror oppriktig det er framtiden. Da mener jeg ikke at det skal utkonkurrere vanlig kunst - men NFTs er kommet for å bli og vil bli enda viktigere framover. Og jeg tror det er gode penger å tjene om man setter seg godt inn i det.

11 Likes

Ron English har sammen med 1XRun prosjektet https://www.lightcultcryptoclub.com/

Prosjektet har pågått en stund og nesten halvparten av de 10000 NFTene er mintet. Kommer en del “utillites” fremover som f.eks, “burn uncommons for a rare”, “Burn for Print” samt diverse events og konkurranser for de som holder en LCCC. Ron lager også spesielle Bulps for diverse kjendiser for å skape litt hype på prosjektet. Der er også laget Nike sko med Ron’s bulp kunst https://stockx.com/nike-kd-14-ron-english

Er en auksjon for en collab verson til veldedighet som og skaffer litt hype på prosjektet https://opensea.io/collection/weareallthebulbs-craig74

Offisiell OpenSea side: https://opensea.io/collection/lightcultcryptoclub

Light Cult Crypto Club NFT Rarity Ranking | Rarity Sniper for å se sjeldenheten av de forskjellige NFTs

3 Likes

Dette prosjektet fikk Discord til å knele, Twitter kontoen ble blokkert av Twitter da den fikk for mye følgere på kort tid. Fikk ca 50000 følgere på discord på dag 1 og har over 200k følgere nå og prosjektet startet nyttårsaften.

C-01 is a project composed of 8,888 NFTs crafted by talented and expert designers and developers. We unified the most experienced people in the industry to deliver a remarkable , cutting-edge product. By merging the fashion industry with digital collectibles, we plan to become pioneers for the evolution of fashion in the metaverse .
When buying a C-01, you are not only owning a digital collectible but also gaining access to the forefront of evolution in the fashion industry in the metaverse . We are going to create exclusive digital collections with well-known clothing brands reserved for C-01 holders. Fashion brands around the world will benefit directly from our community and our knowledge in the NFT, metaverse, and decentralized space.

Gilberto Zaragoza is a master sculptor and 3D concept artist and the lead 3D designer for the C-01 project. For the last 10 years, he has been working alongside multinational entertainment and media conglomerate franchises such as Warner Bros, Disney’s Marvel, Netflix, and Bandai. Gilberto Zaragoza has been directly involved with runaway successes such as Avengers: Endgame and Love Death + Robots.


Discord: C-01 - (Code 04FbKroMVn - valgfritt om dere vil bruke denne)

1 Like

Helt klart. Tenkte på dette selv her om dagen.

Det er så mange forskjellige NFT prosjekter og like mange bruksområder. Kunst som NFT er bare en liten del av dette.

For noen er hypen rundt BAYC og CryptoPunks inngangen til NFT verden og de kaster seg rundt på bølgen av 1000-vis av lignende prosjekter. Fellene er mange her og kun et fåtall av disse går bra som investering.
De som går bra, er en god investigering rent pengemessig også.
De gode prosjektene av denne typen har mye annen bruksverdi enn bare en NFT, den gir tilgang til andre prosjekter, gir “airdrops”, adgang til forskjellige plasser i metaverse, tilgang til eventer, el.

Der finnes mange markedsplasser der det primært selges 1/1 eller svært små opplag av digitalkunst som er vel så bra om ikke bedre enn det mange har på veggen her på forumet.

Helt klart. Lettere å putte noe ETH på en NFT om du har andre kryptoprosjekter du har tjent godt på. Om meningen kun er som kortsiktig investering er nok letter å få dette til i det tradisjonelle kryptomarkedet.

1 Like

Virker som om det er en del kjendiser som backer denne, men uten form for markedsføring foreløpig. Skal visst vokse “organisk”. Hvor viktig er det for populariteten av en NFT og som investering?

Kan ikke gå god for dette prosjektet. Det virker som det er scam, og det er dessverre et stort problem innen NFT-verden. Hold dere unna!

Hvilket prosjekt? Lill Baby Doodles?

1 Like

Ja, det virker suspekt. De har nok airdroppa NFTs til kjendiser og hevder de er assosiert med prosjektet.

2 Likes

Litt info om space bulls

Denne virker interessant. Virkelig stor Discord-gruppe. Ser prisen er 0.25 ETH. Public sale 14. januar 3 pm UTC

1 Like

Ny dropp av Trym Ruud x Johnny Hurts på opensea kl 22 i kveld

https://www.instagram.com/p/CYW9NTDKaJe/?utm_medium=copy_link

Et prosjekt laget av Dino Tomic

Raffle pågår nå, public mint om 11 timer.

Mint price: 0.20 ETH, floor price på opensea: 1.7 ETH.

1 Like