Lanseringstråd NFT (Non-Fungible Token) Art

Nei, gikk helt fint for meg. Snakket med noen av moderatorene og de sa St noen hadde trøbbel med Chrome og anbefalte å bruke Brave isteden.

Ja, funka til slutt, etter div forsøk.
Og så kom gas fee-sjokket :joy:

1 Like

Skjønte fra discorden at hadde var ganske kjip i går kveld…

Gas fees var skyhøye på en del tidspunkt i går kveld, så det er forståelig om stemningen ikke var på topp.
…og her er en artikkel som tar for seg ravepartyet i metaverse ifbm lanseringen av Melgaards NFT’er:

2 Likes

Takashi Murakami slipper NFT i løpet av februar “Murakami Flowers”.

Her er hjemmesiden:
https://murakamiflowers.kaikaikiki.com/

Her er instagram-konto:

Denne har eksplodert, gått fra 0-80.000 medlemmer på under 24 timer.

Nå får du et originalt print i tillegg til NFTen hvis jeg leser denne riktig.

1 Like

Hva var fadesen rundt Lil Heroes?

Skriver direkte her, så sikkert en del skrivefeil, men lets go:

Folk på whitelist kunne minte flere enn max antallet som var satt til 2stykker, om de kunne litt koding. Altså ikke meg. Men alt ligger jo åpent på blokkjeden, og de har selv (nå i etterkant, etter utallige klager fra kompetente blokkjedekjennere) bekreftet denne feilen i kontrakten sin.

Dette førte til at folk på WhiteList ikke fikk mintet, og at det mye annonserte “Raffelet” aldri fant sted - og veldig veldig mange i samfunnet ikke fikk sjansen til å minte i det heletatt.

Etter å ha brukt 4-5 timer daglig, i ca 11 dager, i voicechat og på discorden selv, så hadde eg håp i raffelet, men de som dog hadde brukt dobbelt med timer i dobbelt av dager og lært meg alt min (lille kunnskap) og andre, som ikke fikk sjans i det hele, det var relativt dårlig gjort mot dem.
Alle kan ikke få, men når de kan dele ut på hundrevis om ikke tusenvis av NFTer til alle mulige sosialemedie"sjterner" for PR så kunne de gitt noen titals (om ikke 2-300) plasser til de som desidert bidrog mest i discorden for å hjelpe andre inn og lære og få muligheten å delta i raffelet osv.
De bomma, det sjekka ikke kontrakten godt nok, men alt i alt så ser det jo ut som innpakningen trumfer innholdet og at PR kampanjen fortsetter å fungere.

De aller aller fleste, mest positive og troende deltagerene fikk en vond klump i magen når de forstod hva som skjedde på selve mint-dagen, og hvordan driverene bak prosjekte hadde holdt hemmelig antallet med Whitelist plasser hele veien. Ut ifra det en såg på discord var det kanskje 1000-1100 på denne listen, men og de “sleit med å få plass til flere” via discorden. Så har de delt ut over 3 ganger så mange plasser til knoll og tott for å reklamere via sine kanaler.

Forstår hvordan 2022 fungere mtp markedsføring osv, men trist at så mang av de som genuint var interresert i prosjeketet og ønsket å følge det på veien fremover, aldri fikk muligheten til å delta til fordel for markedsføringsfolkene som tar sine 30-40 000kr, posten en post og that’s it.

9 Likes

Tragisk hele fyren. Sender alle NFT’ene til de med 50mill følgere på insta/twitter/FB etc. No more Edgar det er ihvertfall sikkert

5 Likes

Tror dessverre dette gjelder mange av disse prosjektene. De som står bak er kun interessert i å tjene mest selv, og da er dette riktig fremgangsmåte på kort sikt.
Det virker ikke som det er en genuin langsiktighet i disse prosjektene uansett hvor mye det forsikres om at det skal være det.

6 Likes

:older_man: > husker i gamledager jeg, når vi skulle prøve å få tak i noe kunst vi hadde lyst på fra f.eks GP, så puttet vi noen klistremerker i handlekurven og trykket f5 alt vi orket i flere minutter. Men det var lenge siden.

5 Likes

Jonny Hurts fra Broslo dropper NFT i morgen (trolig på opensea)

:warning: MASTER OF PUPPETS :warning:

Dropping tomorrow
Price : 0.125 ETH
Quantity : 50 Pieces
Time : 20:00 CET

This is the first drop from a mini-series kicking of the long term roadmap :teddy_bear: It’s community and utility centric and brings it all together :heart:

Her kan dere joine discorden hans: JONNY H💔RTS

Likte denne samlingen: https://opensea.io/collection/origami-collection1

2 Likes

Ble det en LBM på deg Gard? Nå som de skal gi et fysisk print av NFTen begynner denne å friste.

2 Likes

Ja, kjøpte med en gang det var mulig. Printet er bare en bonus!

3 Likes

Helt enig! Dette blir bra

2 Likes

Skjønner meg ikke på denne NFT greia. Hva kan de brukes til egentlig (annet enn å kanskje tjene penger da)? Sitte å se på de på en skjerm?

5 Likes

Jeg tenker at denne potensielt kan bli interessant

2 Likes

Hiroshi Fujiwara og Mark Gonzales slipper NFT-prosjektet SOULSHIFT.

ON FRAGMENT TOKEN designed by Hiroshi Fujiwara X Mark Gonzales will be available to mint on 27th January at 10 pm GMT+8.

Private mint (WL) will be 4 SOL , the public mint will be 7 SOL .

Minting will be done exclusively through https://soulshift.io/

Sneek-peek


Intro
With a legacy in fashion and culture stretching back more than 30 years, there’s more than one reason Hiroshi Fujiwara is commonly referred to as the godfather of streetwear. Mover, shaker, maker of all things coveted and collectible, Fujiwara can be connected in some way to virtually every corner of contemporary fashion. In fact, in some ways, it’s easier to define him not through who he is or the things he’s done, but through the world he has created. It’s a story that starts in the late ’80s and the early days of Tokyo’s Harajuku scene, leading all the way up to collaborations with some of the world’s most famous brands.

Part musician, part designer, part curator, part consultant — some might say Fujiwara is the archetype for the multi-faceted creators now defining mainstream culture. But he’s more than any one of those things; he’s the guy that connects the dots between them. As for Hiroshi’s personal styles, he mentions that he doesn’t actually collect things, he use them, whether it’s clothes, accessories, instruments or sports gears, he is more of a connoisseur in a way he value ever item he owns and always keep them around him.

‘Mark Gonzales is as fast as the wind, as quiet as the forest, as daring as fire, and immovable as the mountain.’ That’s how Hiroshi Fujiwara describes Gonzales.

Gonzales is often described by his contemporaries through numerous interviews including professional skateboarders, such as Tony Hawk, Jason Lee, Ed Templeton, Jason Dill, as well as film artists, designers and musicians such as Spike Jonze, Tom Sachs, and American artist and designer Kaws. In their perspectives, Gonzales is definitely a real creative being, he uses every opportunity as an outlet, whether it’s what he chose to ear that day, or what he paints or how he skates, or the zines he makes. But unlike any other artists, Gonzales is very conscious of putting work and feelings out into the world, which is what makes his works unique and special.

In this non fragment token project, we aim to lead you on the a special trip, to unravel Hiroshi’s personal effects through Mark’s whimsical and playful arts.

Her kan dere bli med i discorden: SOULSHIFT_