🔷 Lanseringstråd


Rosemarie Trockel, Destroy, She Said, 2023, Pigment Print on Hahnemühle paper, 17 3/8 x 17 1/4 inches, Edition of 50, $800. Learn more here.

3 Likes

https://www.swatch.com/en-en/watches/art-watches/museum-collaborations/basquiat-set.html

3 Likes

Brian Calvin - Together
€850.00

Archival pigment print on cotton paper
50 cm x 41.7 cm
19 1/2 x 16 1/2 in
Edition of 50 + 10 APs + 2 HC
Signed and numbered on the front
Almine Rech Editions

Brian Calvin - Fiore
€2,000.00

Archival pigment print on cotton paper
80 x 65.5 cm
31 1/2 x 26 in
Edition of 50 + 10 APs + 2 HC
Signed and numbered on the front
Almine Rech Editions

Maxwell Mustardo

Pottery

Series of 14

Pottery is a collection of original sculptures with bulbous shapes, glazed in a variety of lurid hues.

Maxwell Mustardo moulds everyday ceramic vessels – mugs, amphora, teapots – into voluptuous forms that look ready to come to life. Having been coated with glaze and fired in the kiln, each sculpture is surfaced with dozens of layers of PVC rubber, which slowly builds up to create a fuzzy surface. The result is a finish so matte that the sculptures could be mistaken for digitally-rendered objects.

In a constant cycle of experimentation and repetition, Mustardo reinvents sculptural archetypes while simultaneously continuing ceramic traditions.

1 Like

counter_logo.png

Prints and multiples by leading contemporary artists

https://www.countereditions.com/

Hi ,

Daisy Parris | Unique Prints
Launching Thursday 25th May 11AM (UK BST)

large_ad

We are thrilled to share that we will be launching a brand new series of unique prints by the phenomenal Daisy Parris next week.

A limited edition of 50 unique prints created from four screens oriented in different ways, sometimes overlaid multiple times, with each print made from variable combinations of colour. Additionally Parris directly intervened into the printing process, working directly on the paper to make rubbed and scratched marks and hand applied drips and runs of ink.

Sitting between her abstract painting studio practice and the repetitive mechanics of screen printing, this series of unique prints represents a new development for Parris which heralds an exciting beginning for the artist’s exploration of printed work.

We can’t wait to share more about these incredible prints with you next week!

Launching Thursday 25th May, 11AM (UK BST)

2 Likes

Rafa Macarrón


4 Likes


1 Like


2 Likes

Endelig en print av han, men jeg ble litt skuffet når jeg så valg av motiv

1 Like

+1 på main. Men de HF som kom en spurise var sick .

TIME OFF, FAMILY, SHELTER Prints

kawsone

TIME OFF, FAMILY, and SHELTER

will be available tomorrow

Friday May 19th at 12:00pm (Noon) Eastern Daylight Time on

prints.kawsone.com

kawsone

KAWS TIME OFF, 2023. Screen print on Stonehenge paper.
16 x 21 inches (unframed). Signed and numbered Edition of 500, with 100AP.
$5,000 + shipping and applicable taxes. Prints sold unframed
Co-published by KAWS and Brand X Editions

kawsone

KAWS FAMILY, 2023. Screen print on Somerset paper.
29 x 26 inches (unframed). Signed and numbered Edition of 500, with 100AP.
$6,200 + shipping and applicable taxes. Prints sold unframed
Co-published by KAWS and Brand X Editions

kawsone

KAWS SHELTER, 2023. Screen print on Stonehenge paper.
20 x 16 inches (unframed). Signed and numbered Edition of 500, with 100AP.
$5,000 + shipping and applicable taxes. Prints sold unframed
Co-published by KAWS and Brand X Editions

international shipping available to select countries

payment will only be accepted via credit card
please be prepared to pay in full at the time of purchase

1 Like

Stiv pris og latterlig høye opplag. Hva er det som foregår? Snart 70000 kroner for et rimelig basic trykk i opplag på 600? På toppen kommer moms for oss nordmenn pga opplaget. Jaja han har en stor kundegruppe og er et stort navn men uansett da… Nei takk fra meg. Noen innspill?

10 Likes

Dyrt med dekor.

7 Likes

Christopher Nielsen - Gunneruds hund

2 Likes

2023 White Columns Print Portfolio
Six individual silkscreen prints by Harold Ancart, Tony Cokes, Julien Creuzet, Erik Parker, Mosie Romney, Uman.

2023 White Columns Print Portfolio

2023 White Columns Print Portfolio

2023 White Columns Print Portfolio

2023 White Columns Print Portfolio

2023 White Columns Print Portfolio

2023 White Columns Print Portfolio

$1,500

To purchase or for more information please contact info@whitecolumns.org.

Each print is signed and numbered, and published in an edition of 100 portfolios.

3 Likes

Ja, du skriver det selv han har en stor kundegruppe - de kjøper ikke et verk for den kunstneriske kvaliteten eller størrelse på opplaget, de kjøper merkevaren Kaws.
I forrige uke kjøpte jeg meg nye jeans de var fra Jacob Cohën kostet 3500 danske om jeg kjøpte ett par fra H&M til 300 danske ville jeg blitt like varm men ikke fått følelsen av merket Jacob Cohën.
Merkevaren Kaws er et av de sterkeste innen kunstverden de siste årene, sammen med bla Damien Hirst og Takashi Murakami felles for de fleste i dette spekteret er at de pøser ut store opplag av serigrafier, plastfigurer, puter… de kaller det kunst, og mer eller mindre naive og nybegynner samlere hiver seg på.
Et opplag som i dette tilfell 500 + 100AP er for min del en signert plakat - 100AP er 20% opplaget, det blir som å ha et opplag på 100 og 20AP allerede her ringer varselbjellene. Norske Grafikere har i sine regler max 10% AP.
Tror Kaws i meget liten grad har arbeidet med denne edisjonen - tre tegninger fra tidligere har blitt skannet av assistenter og bearbeid, trykket og Kaws har til slutt brukt 20 minutter på å signere dem.
De som vil kjøpe merke kunst/dekor med lite kunstnerisk kvalitet bare kjør på og kjøp, jeg holder meg unna - men jeg er i bunn og grunn i samme båt med Kaws kjøperne, bare det er bukser jeg kjøpte - vi har begge blitt i hovedsak styrt av samme markedsmekanismer.

16 Likes

Selvsagt er det merkevaren KAWS folk kjøper, men slik er jo det med nesten alle kunstnere.
Ta Banksy f.eks. Sjablong kunst til mange millioner, Det er jo ikke noe magi i bildene, men folk kjøper Banksy pga det er Banksy

Min private samling er på godt over 200 bilder + annen kunst. Det er jo ingen tvil om at merkevaren er viktig når man bruker så mye penger på noe. Det tror jeg det er for de fleste her inne på forumet

2 Likes

@Spray For meg personlig har merkevaren liten betydning - kanskje derfor jeg er kunstteoretiker. Jeg har samlet i 25år - siden jeg var 15 år og brukte konfirmasjonspengene på et foto av Tom Sandberg - det viktige for meg er historien, tankene bak verket, opplevelsen, hva som foregår i meg når jeg opplever verket - egentlig alt annet en det økonomiske. Føler heller en ergrelse over når kunstnere jeg har samlet på blir for dyre å følge opp med nye kjøp. Det er selvsagt fint hvis verket stiger i verdi, men mine investeringer i kapital har jeg på børsen og ikke i kunst - samlingen min blir donert til et museum når den tid kommer.
De siste årene har jeg kjøpt mye nordatlantisk kunst fra etterkrigstiden, den vil aldri få noen mere verdi en det jeg har betalt for den.
Kanskje jeg ikke passer inn her på kunstveggen, hvis merkevaren og ikke kunsten i seg selv er viktigst?
PS: For alle som kanskje ser det er en del ortografiske feil i det jeg skriver så har jeg dysleksi og det er ikke alltid retteprogramene er min beste venn.

32 Likes