LED - Invader | Pris sjekk ?

Noen som har noe input på LED - Invader?

40-45k

1 Like

Min input: kjøp! Jævlig bra trykk

1 Like

haha, høres bra ut! Syntes også dette var veldig tøft når eg først såg det i virkeligheten! :slight_smile:

@Toris64, takk for input!

1 Like

Ja, ser ut som et kan kjøpes nå på UAA for 3600 pund + frakt.
Du kan ikke gjøre så mye gale med den prisen.

1 Like

Det blir ca 43000 NOK levert og momset inn til Norge.

1 Like

Det stemmer @Toris64!

Printet + frakt:

  • 3600+50=3650£*1,034 (PayPal) = 3774,1£ å betale.

Valuta konvertering:

  • 3774,1 GBP via paypal blir 39 881 NOK.

Fortolling:

  • Tollfri.
  • Mva/moms/merverdiavgift er 25% av 20% av verdien (kunst kjøpt på annenhåndsmarkedet) + fortollingsgebyr gir: 1994kr i mva og ca 400kr? i behandlingsgebyr = 2394 kr

Total 42 275 kr.

Da gir PayPal deg en usedvanlig bra vekslingskurs. (10,56) Bankenes midtkurs er pt 11,05 og norske kroner svekkes i dag siden oljeprisen synker.

Brukte “valutakonverteringen” deres:

image

Dette er vel den kursen de gir deg hvis du har penger i GBP på konto hos de og du ønsker å veksle de om til NOK? Da gir kursen mening og de gir deg en veldig dårlig vekslingskurs sammenlignet med bankenes offisielle kurs :wink:

Ja vist pokker, du har rett! Takk for den :slight_smile:

image

1 Like

Vil anbefale dere å endre på innstillingene hos Paypal slik at konvertering skjer hos kortutsteder.
Altså, faktura blir sendt i den valuta selgeren ønsker og veksling foretas hos din kortutsteder.
Min erfaring er bedre vekslingskurs enn hos Paypal.
Link:

Eller kortversjonen.
My Account → Profile → My Money → My preapproved payments → Update → See Available Funding Sources (or Set Available Funding Sources) → Conversion Options (for card you’d like to change this option)-> Bill me in the currency listed on the seller’s invoice → Submit

6 Likes

Samme prinsippet som at man alltid bør betale i lokal valuta i utlandet når man betaler med kort. Betaler man i NOK vil det normalt koste 1% mer enn om kredittkortselskapet benytter sin vekslingskurs.

Men det aller billigste er å betale via bankoverføring til utlandet. Sjekket dette senest for en mnd. siden og jeg sparte nesten 1000 kr på dette vs gift på paypal.

Det er helt riktig og beste alternativ, gitt at selger tilbyr denne løsningen og at du stoler på selger.

Den store fordelen med PayPal er «PayPal Protection.» Jeg kjøpte et trykk i utlandet for noen måneder siden som forsvant på veien og fikk dekket hele kjøpesummen av PayPal.

Det er klart, mange kjøpere godtar ofte bare “gift” på paypal eller overføring. Såvidt jeg vet er man ikke beskyttet av paypal om man benytter seg av gift?

Det gjelder kun ved kjøp av en vare, slik jeg har forstått det.

1 Like

Sist jeg kjøpte fra utlandet mener jeg at hvis man skal være beskyttet av paypal kan man ikke bruke gift/friend. Men vanlig overføring hvor paypal skal ha 2,5% ( hvis jeg husker rett) av summen samt elendig kurs. Var ikke mulighet å la banken foreta veksling pga en bug ifølge de. Kanskje dette er ordnet nå. Jeg stolte på selger samt at transportselskapet forsikret pakken og valgte bankoverføring i nettbank.

Korrekt. Friends and family på paypal er uten noe sikkerhet.
Om det er planlagt løsning bør man heller gå via egen bank og utenlandsbetaling derfra. Mener det normalt tar 3-4 dager før selger mottar pengene i Europa / US.
Dette er forsåvidt også beste måten å selge på da pengene kommer rett inn på konto :slight_smile:

Denne tråden ble automatisk lukket etter 14 dager. Nye svar er ikke lenger tillatt.