Jeg legger det ut, selv om jeg er usikker på om det er riktig plass.
Jeg har googlet litt, og fant den ikke. Lurer på om det var @azidops som la ut en link, til en nettside der stigningen, evt motsatt av kunst var å finne på en graf, etter hva du søkte på.
Noen som skjønner, og evt noen som har link?
Takker for svar.
Hvis en logger inn så får en full oversikt, det er salg på ebay, auksjoner og kjøp/salg som blir lagt inn av brukerne selv. Tror alle salg siste 6 mnd gjennom ebay så ligger det link til annonsene under statistikken…
Finn trykket du skal legge inn salgstall på, trykk “Trade or sell”, velg “I want to sell or trade the X edition” og legg inn prisen du solgte for. Hvis du nå går ut og inn igjen kommer det opp en knapp som sier “Sold at price shown”
Så ,ja, man kan bruke siden til å manipulere priser… men det er jo litt stress
Det er også en del handler som ikke kommer inn på denne siden slik at populære verk er nesten alltid underpriset på denne siden og verk som har dalt i verdi er overpriset.
Siden må brukes som en indikator, ikke fasit. Det finnes ingen sider som har oversikt over alle salg, men som en temperaturmåler på hva som er solgt på eBay er den god.
Vedlig enig i hva azidops sier, kan gi en indikasjon på pris, men siden har langt ifra full oversikt over alle kjøp og slag. Kan imidlertid anbefale å melde seg inn og klikke seg litt inn på oversiktene over alle trykkene til dolk, banksy o.l, ligger mye spennende der som en ikke ser så ofte til vanlig