Leveringstid fra gallerier

Ikke ofte jeg har handlet direkte fra gallerier, så derfor må jeg spørre. Hvor lang leveringstid må man beregne ved kjøp fra galleri i Norge som skal sendes med Posten?

Verket var ferdig da jeg bestilte (og betalte) det. Dette var i midten av januar og har ikke hørt fra galleriet siden. Har også sendt en purremail som ikke er besvart.

Er dette vanlig tidsbruk? Hva mener folket?
(Og nei, jeg sier ikke hvilket galleri det er snakk om, av hensyn til galleriet)

Ville prøvd å ringe dem. Kan være mailen har glippet. Fort gjort når det er hektisk :slight_smile:

1 Like

Jeg synes ikke ventetid er et stort problem så lenge man får beskjed om det og gjerne en forklaring. Venting uten informasjon er verre. Ville prøvd å ringe de!

1 Like

Min erfaring er at ting vanligvis blir sendt raskt etter betaling (så lenge verket er på lager). Ring og hør :slight_smile:

2 Likes

Fra egen erfaring (aka fra galleriets side) kan vi glemme ting, og emailer kan havne i spam. Så ville ringt de, det pleier å ordne seg.

3 Likes

Takk for opplysende svar! Jeg tar en telefon for å høre - skjønner at ting kan glippe.

1 Like