Lisboa - Hva anbefales, både innendørs og utendørs?

Skal til Lisboa til høsten og tenkte noen av dere sikkert har besøkt byen allerede. Det bugner jo av street art i byen, så går nok glipp av det meste, men om noen har anbefalinger på hva vi ikke kan gå glipp av, setter jeg stor pris på tilbakemeldinger.

:v:t2:

2 Likes

Underdogs Gallery is a must, I think Nuno Viegas has a solo late August, for contemporary, then Museu Colecção Berardo is impressive. The National Tile Museum is also impressive, sounds boring, it’s not. If you’re into Literature then the Jose Saramago museum…for a decent beach and village jump on the train and head out to Cascais, great for a day trip. There’s the Montana Store and Gallery, which is also a Vhils/Underdogs project on the seafront in central Lisbon. Close by is the impressive Foodcourt. There’s the iconic Bica funicular which is also a well known graffiti spot and more than enough funky little side streets with bars and cafes to keep you busy. Enjoy ! I should be there now, but for flight strikes, hey ho. Maybe later in the year.

6 Likes

Underdog gallery.

Sjekk også opp Bordalo II sine verk. Mange kommer opp Google tags på.

LX Factory områder er et ombygget fabrikkområde med mye gatekunst, restauranter, nisjebutikker og barer.

Du finner også store muraler av blandt annet Pichiavo. Husk å se ut vinduet på flyet når du lander. Mange av boligblokkene har store muraler du kan se fra vinduet før landing.

Barrio Alto har mye gatekunst men syns det var mest å se langs gatene ved elven og ut til Belém.

4 Likes

Tusen takk for masse bra tips begge to! Noteres ned og tilbakemeldinger vil bli gitt utpå høsten en gang :pray:

Skal til Lisboa i helgen så kommer med oppdateringer om jeg kommer over noe kjekt. Sist gang var deg også en Banksy Utstilling på vei ut til Belém.

2 Likes

Kjempekult! Gleder meg til å høre!

1 Like

Noen nye tips for Lisboa 2023?

Apart from all the obvious museums and contemporary art spaces there’s a wonderful project at The Hanger, conceived by Kodwu Eshun and Detroit techno legends Drexiya. A Sphere Of Water Orbiting A Star - Lisbon Cultural Poster

Vhils gallery and project space Underdogs is usually worth a visit

1 Like