Lotteri 18.08 - Martin Whatson & PEZ collabs

Hvorfor har dere meldt interesse for en variant dere i utgangspunktet ikke vil ha? @Vincek & @GAGU_kunst

2 Likes

Er fan av begge kunstnerne. Liker alle trykkene godt , men var flere som stod høyere I mine øyne… Hvordan kan man ikke bli glad av et Whatson x Pez :smile: ??

1 Like

Samme her. Sendte en mail og skrev alle i nummerert rekkefølge etter mitt ønske. Hadde Pixel / back to the future høyest på lista, er glad å bli trukket ut i det hele tatt og kommer mest sannsynlig til å kjøpe det. Meldte meg på lotteriet I det hele tatt, så jeg som nå er så privilegert å kunne bruke min tid på å velge helt selv om jeg ønsker å kjøpe det eller ikke. Om feks jeg ikke kjøper det så går det videre, og i så fall til noen her i gruppa. Er ikke noe verre enn det.

Fikk pixel.:roll_eyes::pray:

5 Likes

Fikk Pixel.
Har også fått en mail om at de har problemer med betalingssystemet. Noen andre som har fått tilsvarende beskjed?

1 Like

Ja. Fikk samme mailen. Alle bør dobbeltsjekke at eposten man får mailer fra er @grafittiprints.com, for sikkerheten skyld.

Virker ut til at en del fikk tilslag. Ville vært interessant å visst hvilke print folk meldte seg på listen for?

  • Alter Ego
  • Movements
  • The Wall
  • Pixel
  • Back to the future
  • Decay

0 stemmegivere

Jeg tar som sagt gjerne over, med dusør;-)

Mvh
Thomas

Jeg tror dere skal være fornøyd med at dere fikk noe som helst, om det ikke er den dere ønsket mest, så er det allefall en av dem😊 @Vincek & @GAGU_kunst

Jeg kan si litt om hvordan disse ble til. Det var aldri en hensikt og lage et sammarbeid med Pez når BTC landscape varianten ble laget.

Som mange av dere sikkert vet, så er den opprinelige landscape varianten både giclée og silketrykk, hvor landskapet er giclée og Martin sin tagging silketrykk.

Når man lager et opplag blir det alltid laget mer enn opplaget i tilfelle skader, feil i trykkeprosessen etc. Overskuddstrykkene som ikke hadde vært gjennom prosessen med «screens», alså som var helt clean hvor tagsa skal være, fikk Pez tak i og laget da disse variantene. Noen av disse ble så bra at det ble bestemt å lage et lite opplag av de 5 beste.

Det er der disse 5 variantene kommer inn i bildet. Mange spør seg nok også hvorfor det ikke ble brukt silketrykk av det Pez laget, slik som tagsa på BTC Landscape. Hvis dere ser på BTC og BTC Landscape, så er det samme tags på begge variantene, altså samme «screens» som ble brukt på begge.

Når man lager silketrykk er hver fargenyanse et lag («layer»), med detaljnivået til Pez er dette en enorm jobb for et så lite opplag som disse ble laget i, spesielt også når det er 5 forskjellige varianter.

Alternativt kunne det blitt laget et større opplag med en av disse variantene, men jeg personlig synes det ville vært synd om ikke alle disse ble trykket og solgt😊

Selv synes jeg disse sammarbeidene er meget bra, de er også spesielle i forhold til andre samarbeid Martin har gjort i den form at her er det Pez som gjør sitt med Martin sitt verk, ikke Martin som tagger på noe Pez har laget😊

12 Likes

Jeg tar gjerne over hvis noen ikke vil ha til tross for at dere «vant». Likte alle som en!

Jepp, stod 48 timer i infoskrivet de sendte ut først til alle, så har de endret det til 24timer i mailene de sender ut. Fikk en back to the future.

1 Like

Selvfølgelig er vi det! Men alle har sine favoritter. Hos meg var “Back to the Future” på første plass og “The Wall” på andre. Spennende ekstrainfo du delte om trykkene, takk!

Fikk Pixel! :raised_hands: :fire:

3 Likes

Jeg er interessert om noen skulle ombestemme seg.
Slenger på en dusør som takk😀

https://www.instagram.com/p/Bm_IcXCgvRx/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=1p79qb04fgmp4

1 Like

Gleeeder meg til “The Wall” kommer frem😍

Støtter @Calizto fullt ut.
Og takk for et utmerket bakgrunns"teppe" (pun intended) om de nye bildene.

Gleder meg veldig til å få mitt Decay.
En fiffig variant med høy tribute-faktor til (andre) store streetart kunstnere.

5 Likes

Hei! Fulgt med på KV i et godt år nå, og var heldig med å få Pixel som mitt første bilde:) Ettersom det er flere som også venter på sitt BTC trykk, er det noen som har gode tips til en passende innramming? Gullrammene som ofte er brukt er fete, men de passer ikke i den stilen jeg må forholde meg til hjemme😉 Tips mottas med takk😍

Ingen som har fått mail med sporingsnummer?

Han har signert Mirage som slippes i november for 3 dager siden…ville nå tro at han prioriterte å signere collabene før det andre…

1 Like