Martin Whatson - All White

Vurderer å selge denne unike Martin Whatson orginalen.
Bud ønskes (Send PM)

“All White”
Størrelse (inkl. ramme) 75x60cm
Signert Whatson 09



2 Likes

Nydelig innramming!! Lykke til med salget.

1 Like

enig med @VillaHolmen på den, meget pent. Kanskje en prisantydning vil lokke noen aktuelle kjøpere fram?

2 Likes

Takk for det!
Tenker ein prisantydning rundt 15-20k forhåpentligvis kan være realistisk.
Ein anna ting som kan være greit å vite er at bildet holder hus i Bergen.

Fin pris det, da!

Liker at Bergenserne har vært og er fortsatt proaktiv, innenfor streetarten :wink:

Ein aldri så liten bump.
Framleis ikkje mottatt bud på dette bildet.

Oppdaterer derfor prislappen til 15.000 eller bud.

Men hvilken teknikk er det? Du sier det er en original. 15K er da veldig lite for en original syns jeg.

Hei Ingrid.
Bildet er ein del av ein serie som MW lagde i 2009 der han sprayet over på gamle oljemalerier.
“Found oil repro. Veried ed 5” fant eg i papirene mine. Andre eksempler er (frå google)

Aha. Har han malt maleriene selv? Og, altså, er det du selger det originale maleriet som han i utgangspunktet malte over med maling, stencil og full pake, - eller - er det et trykk av det?

Fiffig konsept, kjenner meg igjen i motivet på den måten at jeg kan relatere til følelsen av å male over et frustrerende tidsoppslukende maleri. Det er noe med hvitmaling! Ny start. Avlutning. It doesn`t matter after all. :slight_smile:

Maleriet er, slik eg har forstått det, kjøpt på loppemarked og så har MW har tagget over det. Det som selges er altså eit maleri (ikkje malt av MW) men som han har tagget på, innrammet i ei fin gammel ramme (som eg vil anta tilhører det originale maleriet :smile:

Tar du eit bildesøk “Martin Whatson All White” på google kan du sjå andre tilsvarande bilder han har laga i samme serie. Personlig liker eg bildet veldig godt og det har lenge hatt hedersplassen i stua. Men no er planen å erstatte det med nokon nye godbiter :smile:

Aha, det slo meg. Jeg hadde likt om han hadde malt det som var bak også though. Jeg skulle til å si at jeg kunne greid å gjøre det der jeg også, men ikke i så stor skala. Kanskje én. Igjen, det hvite er jo det beste med bildet. Elsker sånne ingenting-bilder. Skal se meg rundt før jeg kjøper neste. Forrige var impulsiv. :stuck_out_tongue: Lommeboka har lært.

Bumper denne igjen.
14.000 kr. Foretrekker henting i Bergen. Kan og vurdere bytteforslag.

For sale?
seandlavin gmail