Martin whatson amateur canvas

5 Likes

Hvorfor bruker man ikke sine kreative evner til å lage kunst basert på sine egne ideer enn å produsere kopier av andre kunstneres kunst? :relaxed:

16 Likes

Man må gjerne kalle det kopiering, men jeg syns likevel det han lager er kult! :+1:

2 Likes

Fordi jeg ikke har noe spesielt talent, men jeg liker å tilpasse eller transformere eller hylle vakre verk i hjemmet mitt som er utenfor min økonomiske rekkevidde

5 Likes

Da har du et talent :relaxed:

Det er talent her, synd å se det bli brukt på å kopiere hva andre har funnet på…
Jeg ser for meg den «du ville ikke stjålet en bil» greia, som ble spilt av på dvd’er før i tiden

Det kan du jo si til 90% av kunstnerne som blir postet her inne.

3 Likes

Jeg forventet ikke å provosere denne typen reaksjoner (bortsett fra om jeg solgte den, ville jeg forstå). Det er urovekkende å bli sammenlignet med en anti-piratkopiering annonse faktisk. Å ta kunst blir ikke stjålet hvis du ikke handler det, det er til og med essensen av urban kunst. Man må spørre MW hvorfor han bruker originale fotografier til sjablongene sine, og om fotografen føler seg ranet eller beæret? Man bør også spørre hvorfor så mange gatekunstnere bruker Mona Lisa eller Disney-figurer i verkene sine. Vi bør spørre Banksy om kunstnere som Fake, Ron English, Goin er beæret eller irritert over å bli kopiert … men fremfor alt er det ikke kontroversielt å dele kunst, men å beundre arbeidet og være tydelig. Her ser du et enkelt verk som jeg beundrer og som er på veggen min, og jeg ønsket å dele det med folk. Hvis vi kan diskutere og utveksle rundt alle våre forestillinger uten å umiddelbart foreta en verdivurdering, er det bra fordi det er karakteristisk for kunst (og et forum) Fred som Martin Whatson liker å si :blush::blush::blush:

14 Likes

Ja beklager, det var nok litt vel strengt av meg😬 Jeg har nok bygd meg opp litt mye agg mot både disney og Mona kunst over lenger tid… I det siste har det også dukket opp en i Drammen som selger hjemmelagd snik.Men det blir veldig urettferdig å sette deg i den båsen når du ikke selger.

Folk har nok en flytende grense på hvor homage går over til kopi.

1 Like

Stå på, @Woland33!
Det er - og forventes å være - stor takhøyde for ulike synspunkter, når det gjelder kunst.

Bruk talentet ditt som du behager, uten å føle du må forsvare/legitimere ditt valg.

PS!
Likte den STIK+MW komboen din! :wink: :+1:

12 Likes

Takk !! :blush:

Veldig fin!!!

2 Likes

Jeg forstår at jeg er antagonisten med mine meninger her i tråden, men det er ikke kunsten jeg har noe imot. Jeg er en fan av snik og MW selv. Det er av respekt for kunstnerene at jeg syns det er viktig å påpeke at det er deres kombo du liker.

Men som sagt, det er harmløst så lenge det ikke selges.

2 Likes

Jeg bearbeidet også hokusai-bølgen med en ren ide som uttrykker forbrukerbølgen og spiller på vår kunnskap om merkevarer (det er mindre slitsomt enn Disney-tegn ;-))

9 Likes

Jeg synes du er dyktig! Flotte verk på instan din.

Men: jeg synes det er kult når du bruker egne elementer i verkene. Taggene du bruker f.eks - Gjør det til ditt eget. Du er dyktig nok!

1 Like

Takk for meldingen, råd og kompliment. Det er veldig hyggelig å lese denne typen ting og å ha nye referanser.

Your work is very nice. At first I couldnt really tell which was which till I looked closely.

If you enjoy it and it makes you happy to have it in your home, then that is great.

80-90% of everything any artist does is copied or comes from an idea they saw somewhere. Many of the best known stencil artists make stencils of images found elsewhere. I would not worry about it - if you are having fun, have fun.

Now if you want to sell stuff you may run into legal issues but if you dont have the money to buy this stuff there isnt much to sue for - but of course check with a lawyer and dont rely on me or anyone else online

have fun!

4 Likes

Hei og takk for meldingen din, Jeg er alltid glad for å ha en mening eller en kritikk, og innlegget ditt er hyggelig. Jeg gjør dette bare for moro skyld og har aldri solgt noe til tross for flere forespørsler Jeg tror ikke jeg har nok fantasi til en ren kreasjon, så jeg kopierer eller tilpasser stiler, men jeg fortviler ikke å lage en ren kreasjon en dag. Jeg jobber med full gjennomsiktighet, og de tenkte Stik / whatson-samarbeidene har for eksempel allerede blitt sendt til kunstnerne (Stik-studioet ba meg sende det til DM og et av maleriene er i historien) Jeg har sendt noen ideer til MW i DM, og han er alltid tilgjengelig for å svare også Kort sagt, det er bare morsomt og morsomt, og det var hyggelig å dele det, men noen mennesker er virulente og det er ubehagelig (jeg vet det er sånn på alle forum, men hei det plager meg … ) og så holder jeg meg litt borte Uansett takker jeg deg igjen for vennligheten din og ønsker deg det beste

Chains of fools (photomontage)

9 Likes

Brandalism Matisse
Acrylic on canvas 80 x 60 cm

2 Likes