Martin Whatson Tiger + Fortolling diskusjon/informasjon

Fikk akkurat en telefon fra en kunderådgiver i Posten som sa at de nå hadde fått fullmakt fra Tolletaten til å korrigere forsendelsene, slik at MVA-kravet nå blir slettet. :smiley:

1 Like

Fungerer tydeligvis med gjentatte mail og sinte telefoner :smiley: JUSTICE AT LAST! :male_detective:

2 Likes

Hadde akkurat en sint samtale til posten selv, først sa hun at det nå var avgjort at sendinger fra GP skulle pålegges mva som vanlig, etter en skyllebøtte fra meg så forhørte hun seg med en kollega og da hadde det kommet en epost i går fra høyere hold om at disse skulle nå fortolles som kunst.

4 Likes

Hallo
Ja har nettopp fått samme melding som nevnt over her. Takker alle som har bidratt med sendingsnummer. Ser jo ut som dette løste seg fra sentralt hold,men uansett ,takk for bidrag til min sak mot Posten. Velger jo også å tro at et kollektivt press fra KV-medlemmer har satt fart på prosessen.

6 Likes

Fikk full mva her også. Snakket med kundeservice i går, som viste til en ullen policyendring hvor de ikke kunne legge til grunn at forsendelser fra GP var fritatt for mva. Klaget til ksutland umiddelbart og i dag kom mail om at sendingen nå er tollbehandlet på nytt og kan hentes uten mva/toll.

1 Like

Har snakket med Posten i dag ved to anledninger, først for å få bekreftet hva følgeseddel/invoice må inneholde for å få slippe alt dette etter arbeidet. Deretter fikk jeg GP til å lage et eksempel med all denne informasjonen. Snakket på nytt med dem får å få dem til å bekrefte at dette var tilstrekkelig, men fikk da beskjed om at jeg måtte sende til ksutland og ville få svar derfra om noen dager.

Håper at dette er tilstrekkelig, men gjelder jo bare GP i første omgang. Vi må i etterkant bare være flink å gi denne informasjonen videre til andre aktører som selger på samme måte.

Begge jeg snakket med kjente godt til Graffiti Prints, så tror nok dette er noe dem også ønsker å få en løsning på, begge virket oppgitt av alt dette styret å kunne fortelle at dem daglig snakket med flere som har sendt inn klage vedrørende dette.

11 Likes

Da var endelig min Tiger registrert i Oslo og tollbehandlet. Tar sikkert mange dager før den er i Bergen.

1 Like

Min brukte 5 dager til Bergen. Men ingen sporing mellom,ferdig tollbehandlet og hentemelding. Men nå ligger den på stuebordet. :+1::+1::+1:

3 Likes

Hurra for posten! :grinning:
Tiger tollbehandlet og kan hentes momsfritt UTEN å kontakte KSUTLAND!

Det kom etterspørsel om dokumentasjon onsdag, så lastet opp kvitering + ordrebekreftelse, samt informasjon om trykket. Og jaggu klarte de bruke informasjonen korrekt for første gang (etter tilfeller eg har høyrt om)!
God start på helga!!

3 Likes

Kan dere ta denne diskusjonen på PM? :sleeping: :sleeping: :sleeping:

:v: :heart: :pray:

2 Likes

?
Denne tråden handler om MW Tiger + fortolling, er det ikke akuratt det folk snakker om?

1 Like

Dette ble dessverre en blytung toll-tråd.

Men er virkelig et rått screenprint dette. Fantastiske farger. Og det lukter godt også :grinning:

10 Likes

Ser det er 11 dager siden denne ble sist oppdatert, så sparker liv i denne igjen… :wink:

Takk @Shagga_Son_of_Dolf for skissen… Fikk en ufortollet pakke fra DHL via POW og etter et par dager dukket det plutselig opp en fortollingsfaktura med full pupp…

@bambi Finnes der noe kontaktinformasjon på fakturaen?
Ta kontakt, forklar ståa og send dem en “klagemail”, så vør det ordne seg om du har rett på fritakk/redusertMVA på pakken :slight_smile:

Yes, tok kontakt og fikk en import-mail hvor jeg sendte skissen din til og fikk rask mail tilbake om se bort i fra faktura og de søker omfortolling på pakken :dove:

1 Like