Martin Whatson Tiger + Fortolling diskusjon/informasjon

fortolling
posten
momsogtoll
tiger
martinwhatson

Yupp, fra Instagram:

“graffitiprints25 pieces of @martinwhatson new print going back up online at 4.30pm, changed the description last second before I released and 25 people checked out instantly with the old description cheeky monkeys. What’s simple way to beat bot! All names noted for future sales too”

Ahhh… skulle hatt pushvarsling på denne ja…
Grattis til alle som fikk

Kult at de gjør slike tiltak for å stoppe bots!

Fire stykk solgt på eBay allerede. Noen kommer nok til å få et forklaringsproblem…

GP er for meg en vits, men de har jo ikke akkurat problemer med å få solgt verk så kan ikke akkurat regne med at de endrer hvordan ting blir solgt. :confused:

Graffitiprints funker fint om du bare styrer unna printene som sikkert noen 1000 andre også har lyst på i samme sekund som deg :wink:
Det at de også tar seg bryet til å får luket unna en stor andel daytradere / roboter ser jeg på som god service.

Hei, hvor pålitelig er det og kjøpe disse bildene og hvordan har det seg at nesten alle blir lagt ut fra USA?

Amerikanerne er vel flinkere til å programmere robotene sine :wink:

Jeg har bare positive erfaringer med kjøp av kunst via eBay, men ville nok ventet til GP har sendt trykkene.

Det har i alle fall vært spekulert i at serverlokaliseringen til gp var fordelaktig for amerikanske kunder. Det er også mange av disse kundene som er vant med å være med på slipp av joggesko og klær. Kunstslipp er barnemat i forhold.

Å automatisere kjøp og checkouts er ingen vanskelig oppgave og er også å få som hyllevare, så det kan mannen i gata uten noen form for teknisk kompetanse benytte seg av. Det vil nok dessverre også være et faktum så lenge det er penger å tjene og man kjører et “First-come, first-served”-prinsipp siden et menneske aldri vil slå en maskin på hastighet. Å endre description sekunder før publisering huker kanskje bort noen i denne omgang, men man kan være rimelig sikker på at de som fikk kansellert ordren sin ikke går i den fellen neste gang.

Noen av dere andre heldige som har fått sporingsnummer eller noe info om at trykket er sendt? Har ikke hørt et pip fra GP etter at jeg betalte.

Fikk e-post i går kveld med sporingsnummer :+1: Er visst på Heathrow nå.

Jeg fikk beskjed om at blir sendt mandag - fredag

Forhåpentligvis er en av de rullene der min!

Mitt også er på vei!

Da var endelig min på vei også!

Fortolling

TIPS:

Skal ikkje gjøre dette om til en ny “fortollingstråd”, men tipser om å sende posten informasjon om kunstverket, samt legge ved PDF av kvitering/invoice og ordrebekreftelsen. Eg har prøvd dette etter tips fra forummedlem, og håper å slippe at printet ligger i rullen ca 10 dager ekstra, mens KundeServiceUtland behandler saken…

Hei,

Vedlagt ligger Invoice og informasjon om Kollienummer #RZ332xxxxxGB (Royal Mail Tracking Number) som ankommer Posten ila denne uken.
Dette for å hjelpe til med og tollbehandle kunsten riktig - denne er fritatt for mva.

Bakgrunn:
Pakkene inneholder kunst (ref finansdepartementets definisjon av kunst; print i opplag under 300 eksemplarer) kjøpt av nålevende kunstner “Martin Whatson” gjennom vedkommenes offisielle mellommann/galleri - Giancarlo Petruci v/ Graffitiprints (THE ART FACTORY (N E) LIMITED/PRIMARY MARKETS ART) og skal derfor være fritatt for mva og tollbehandlingsgebyrer.

Innhold:
Artist: Martin Whatson
Print name: Tiger Main Edition
Year: 2017
Technique: 28 colour screen print on 300 gsm somerset paper
Edition of 195
Size: 108 x 58cm
Signed & Numbered by the Artist

Verdi:
Verdi inkl frakt: £272.5 se vedlegg.

Vennligst ta kontakt om dere trenger mer informasjon!!

Takker for tips. Til hvilke e-post adresse sendte du denne?

Ja får krysse fingrene for at god dokumentasjon innsendt i forkant gjør henting av tube til en god opplevelse. Så om noen får tuben sin igjennom,avgiftsfritt,så post gjerne sendingsnr så andre kan bruke det i en evt omfortollingdiskusjon.