Om noen traff, hvilken betalingsmåte brukte dere? Checkout eller ShopPay eller Paypal knappen nede i hjørnet?
Selv prøvde jeg på Paypal nede i hjørnet, men den tok en evighet til å laste.
På runde to brukte jeg checkout og fikk beskjed om at det var kø
Hva er raskest?
Skjønner ikke hvordan jeg fikk tak i MW da jeg kjøpte det sist.
Min Snik fikk jeg etter at den forsvant fra kurven og jeg sendte dem en sur mail om hvorfor salget ikke gikk igjennom. Da hadde de én avbestilt, og den fikk jeg.
Nå er lotteri ingen garanti for å kvele flipping. Ser jo at de jeg trekker ut i forbindelse med AFK også er utsatt for flipping.
Nå notere jeg med ned navn jeg kommer over som flipper og vasker før jeg trekker, men selv det gir ingen garanti. Noterer også ned navn jeg ser flipper vanlige verk når jeg kommer over, så etter hvert har det blitt en lang liste…
Nei, selvfølgelig ikke men en ting som er ganske sikkert er at de som bruker Bot på disse releasene gjør det som regel for å flippe varene. En bot høres enkelt/rimelig ut men sannheten er at for å få tilgang til en Bot så må du enten være en del av nettverk som går inn for å flippe eller betale en stor sum med penger. Det er veldig begrenset tilgang på disse Bot-ene og det er hele miljøer bygget opp rundt det. De rimeligste Bot-ene starter gjerne på rundt 5000 kr+ nå til dags og de “beste” kan fort koste 20000 kr for å få tilgang til hvis du ikke kjenner noen.
Da sier det seg selv at det er gjerne et formål bak å bruke det, å tjene penger, tror ikke det er mange som kjøper tilgang for å kun sikre kunst til veggene sine.
Så jeg vil si, ja enig, det er selvfølgelig flipping med lotteri men releasene er mye mer utsatt via denne type slipp.
Og kodus til deg på at du prøver å ha litt kontroll på dine slipp, det setter vi pris på
På første slipp fikk samboeren min puttet det i handlekurven mens det ikke dukket opp hos meg før jeg hadde trykket refresh 5-10 ganger til. Så det dukker ikke opp likt hos alle. Hva som utgjør forskjellen vet jeg ikke, men det føltes som en evighet for meg før det dukket opp hos meg. Resultatet ble uansett det samme da ingen av oss fikk. Andre slipp kom rett etter 18:30 hos begge men også her fikk hun lagt i handlekurven for så å bli utsolgt. Jeg fikk Sold Out ved refresh.
Men hva er alternativet @dani?
Nå har erfaring med å være på begge sider av bordet. Lotteri er vanvittig ressurskrevende. Først skal du trekke vinnerne. Så skal du informere alle sammen og så må du finne en måte å “gjete” alle igjennom en betalingsprosess. Der faller det alltid noen av så må du informere nye. Når du har dem “på tråden” så begynner folk å stille diverse spørsmål så har du satt igang en kundeservice prosess der også. Så skal dette sendes ut, men fordi det nå må skje over tid da alle ikke betaler samtidig så tar dette ressurser også. Til slutt så blir dette et spørsmål om kost/nytte. Helt fair blir det ikke uansett.
Det jeg synes er uryddig er muligheten til å kjøpe noe som ligger i en annens handlekurv.
Når jeg handler ellers på nett så er min handlekurv reservert en stund mens jeg gjennomfører betalingen.
Jeg er ingen ekspert på bots, Azidrops! Men pr nå skulle jeg faktisk ønske jeg var det! Så man kunne fått tak i et eksemplar!
Vet heller ikke om det er andre måter å unngå boter på!
Men jeg fikk et Conor Harrington bilde en gang! Da sa de at bildet ble sluppet mellom 15.00 og 17.00! Nå er det jo de ivrigste som får bildet! Da viktig at bildet får et nytt domene og at bildet ikke ligger tilgjengelig før slipp!
Det andre jeg har tenkt på er at de benytter alle mailene de har fått inn når du melder deg på nyhetsbrevet dems! Så sender de ut en link til alle mellom 18 og 19.00 på epost, som man igjen må klikke seg inn på for å komme inn på siden?