Martin Whatson

Det kjipe er vel at vi som likte den og ville ha den på veggen (Dette er ikke jug), ikke hadde nubbesjans på dette slippet. Jeg er mye mer fan av et slipp med loddtrekning. Kanskje måten Pejac gjør det på. Med kjøp av lodd som går til veldedighet.

8 Likes

Det var en fet ramme! Tenker tilsvarende til min Monkey Parliament :+1:

1 Like

Håper popcorn er funnet frem :smiley:

Om dette er skrevet for å provosere? Ja, så absolutt. og provosert har det!

først og fremst - hva GP har fått til, samt hva MW har fått til som merkevare er helt sinnsykt. Som stensilkunstner, gatekunstner og unik med sin stil - så leverer han varene. All kudos.

Det er veldig lett å ta alle over en kam, spesielt i min mening - noe jeg står for. Jeg TROR at flertallet er bitter på denne lanseringen fordi de ikke fikk det for egen gevinst - fremfor kunststykket i seg selv. Det er en billig inngang til MW, mulighet for første verket uten å betale 3-5x kostpris osv. Men motivmessig imo ingen MW-høydare.

jeg er selv en av de trommesolo som fikk tak i 5 tigre på slipp den gangen solgte for raske penger. lever fortsatt greit med det, selv om jeg skulle gjerne hatt en på veggen nå selv. mest for investeringen sin skyld.

Som mange andre, finner man fort ut at det kule og gøye ikke er tilgjengelig på det offentlige markedet. For de som har handlet kunst med meg og kjenner meg -jeg selger heller til bekjente langt under marked mot at de “lover” de skal beholde det. Jeg har funnet at karmapoeng og bekjentskap får deg lenger frem i køen enn massekjøp.

Jeg var såpass heldig at jeg fikk tak i en Panda main og en Panda acryllic, hvor sistnevnte skal på vegg (den liker jeg og ikke kjøpt for fortjeneste). Main solgte jeg til en i USA under markedspris fordi han virket troverdig og oppriktig giret på bildet. rett hadde jeg - og bildet henger på hedersplassen i stuen hos han.

Som mange andre har jeg masse bilder i mapper som er kjøpt på impuls, FOMO osv osv. Men alle MW-motiver jeg har skal stå på vegg, aldri selges osv. jeg har selv kjøpt lerret her til blodpris.

Meeeeen, å innrømme kjøp for gevinst, men på langsiktig perspektiv - er det da flipping? (vi lar den diskusjonen gå).

Forøvrig, den staggen hadde passet der. du er en av de heldige med hytten på fjellet. Og takk, samlingen min kommer seg @gnageren, damen er ikke like happy med at familiebilder på vike for litt kunst :wink:

4 Likes

Imponerende hvor mye du har klart å score på Grafittiprints. Holder du kurs for oss dødelige?

Om en vil ha den objektive fasiten for hva en skal mene om dette bildet må en nesten vente til en eier ett knippe andre, korrekte MW’s.

Jeg trodde jeg likte hjorten jeg, men jeg er nok for fersk i game’et. :man_shrugging:

Jeg hadde sett for meg å få det opp på veggen, men jeg er ikke like ivrig om jeg må ut med det dobbelte.
Jeg har mer vegg enn penger.

Svaret er vel så enkelt at det var bedre før. Da kunne man sende en mail eller bare klikke seg inn på nettsiden en torsdag ettermiddag og kjøpe seg et Whatson-bilde.

1 Like

Jeg har nok slått meg til ro med at et hvilke som helst kunstverk må kjøpes til «blodpris» ute i markedet. At stjernehimmelen, fullmånen og Pi skal være på min side… nei da vil jeg heller benytte flaksen på lottogevinsten. Selv om jeg prøver meg. Dog. Jeg blir ikke noe særlig skuffet. Reagerte bare på provokasjonen mtp beskyldning om flipping og dårlig smak ;). Smaken er som baken og flipping får andre stå for. Selv prøver jeg å hjelpe andre medlemmer med å skaffe verk jeg selv ikke liker. Til kostpris så klart. Fordi jeg også tror at en kommer lengre med å bidra positivt.

Bilde er forøvrig tatt av det som er en del av huset. Jeg bor jækla landlig til like utenfor Oslo. :slight_smile: det spiller jeg på for det det er verdt.

2 Likes

Og den nye realiteten, med den fortjenestemuligheten som ligger i enkelte bilder, er at man bare må innse at den tiden aldri kommer tilbake, og at man må akseptere at mange bruker de mulighetene man har til å skaffe seg disse bildene. Er ganske sikker på at de som er mest skuffet her inne også hadde gjort dette (les, brukt bot) om de hadde hatt muligheten og det var lettere tilgjengelig.

Er det noen som fikk tak i stag og som har fått sendings bekreftelse enda?

Ikke hørt noe enda

Jeg fikk faktisk akkurat :slight_smile:

1 Like

Og der kom min og :slight_smile:

Noen som har erfaring fra tilsvarende mw slipp og vet om de vanligvis sender ut alle på en dag?

Må vel være forberedt på litt julerot hos Posten i år er jeg redd for.

Jeg har i dag sendt en mail til ksutland@posten.no, for å få fjernet moms på et trykk. Spent på svartiden deres nå. Håper disse fra GP går riktig gjennom systemet så det ikke fylles opp med rør på postkontorene rundt om.

2 Likes

De sendes vel med UPS og blir direkte kjørt ut fra lageret deres til leveringspunkt/hjemmeadresse?

Venter dog fortsatt tålmodig på AFK sitt trykk som har stått på lageret til Posten i godt over en uke nå.

Har fleire gonger mottatt pakker frå GP via RoyalMail/Posten sjølv om det står UPS på bestillingen…

1 Like

Jeg vil tro Stag blir levert via UPS/Bring mens Leoparden til Hama kommer med posten. Eneste grunn jeg kan forstå at Stag var £60 i porto mens Leopard var £30…

Flott hytte og nydelig plass til trykket. Jeg har en lignende tanke, men innser at det får avvente. Prisen nå ser litt drøy ut…får se hvor prisen har stabilisert seg om et halvt år.

Mange ønsker kjøpt annonser på Finn. Flere i rommet 15k til 20k som makspris, så fin avkastning for de som fikk kjøpt for å selge :slight_smile:

Johnda, det ble det.
taggingen er tydelig den samme
@Dalai_Drama