Martin Whatson

Det var et bra svar! :blush: Og jeg ser den. Kjedelig å komme akkurat litt for sent til Whatson-festen. Men jeg lover det at er mye annet fint der ute også. :+1:t2:

1 Like

Det kan være så lite romantisk at det treffer estetikk nervene på rette plassen. Hvis «det er skikkelig fint» , holder er det jo greit.

Appellerer denne hjorten mer til det norske publikum enn Tigeren og Pandaen gjør, siden dette dyret eksisterer på norsk jord, og så er den kanskje litt mer moderne enn elg i solnedgang??

Grunnen til at jeg liker hjorten bedre enn for eksempel pandaen og tigeren er at på hjorten ser man faktisk dyret. Jeg synes generelt taggingen på mange av bildene hans er kult, men føler mange av de andre dyrene domineres av i taggingen. Det gjør ikke hjorten, der er det mer balanse.

Dessverre var jeg ikke en av de heldige denne gangen, til tross for høy puls og tomler i full galopp :sweat_smile:

6 Likes

Her er du nok inne på noe for min del. En ser mer av det andre motivet. Kanskje det også er grunnen til at jeg liker motivet med vikingskipet. Også dette med at dyret er noe en kan finne i egen fauna. Jeg bor ute på bondelandet. Skigard. Gårder. Skau. På den måten synes jeg det passer litt ekstra her ute.

@Bakart Hva som skyldes at folk er villig til å betale 20k? Ja da har de vel økonomi til at for de er ikke det undergang. Personlig synes jeg ikke det kan forsvares. Den pengebruken. Så for min del ble det med forsøket :slight_smile:

5 Likes

Martin Whatson “Stag”
edition x of 10

screen printed background - stag is stencil work and graffiti is hand painted

73 x 73 cm

Pris: 49.000.-

4 Likes

Ingen waffle likevel??

3 Likes

Jeg kjøper Martin Whatson akkurat nå fordi jeg ser på det som en investering. Hjorten ser ikke ut i måneskinn for min del, lite grafitti og stensil er så som så.

Og de andre som sier noe annet - lyver. Hadde jeg fått tak i det, hadde det gått rett i en mappe for lagring til en desperat amerikaner tømmer 401K’en sin.

Det enkle er ofte det beste <3

20 Likes

Det var nesten det samme kona sa da jeg viste henne dette verket, men Figure at the window får lov til å henge på veggen.
SNIK er nesten kommet på veggen. Har en edition 1 av 15 om jeg ikke husker feil.
Min originale Sandra er også veggfast. Den er litt kul, har fått bekreftet at den er original av henne selv.

Beste kommentaren jeg har lest her inne på en stund. Endelig en som kaller en spade for en spade😁 #RealTalk

3 Likes

Tja, om det enkle er det beste så er det vel bare å si at etterspørselen overstiger tilbudet?
Se på GP sine raffles, MW selger 5-10x så mange lodd som andre “kjente” artister.
Tilsvarende klokker, lager Rolex verdens beste/feteste klokker? Høyst sannsynlig ikke. Det finns både klokker som er bedre value for money og som estetisk ser bedre ut. Så hva skyldes hypen, at du kan kjøpe noe i dag, som er så likvid at du kan selge det i morgen nesten med en garanti om ikke å tape penger. Hvor ofte har du prøvd å selge bilder av andre artister, hvor lang tid pleier du å bruke?

Har en sett. Blitt et lite desembertroll? Hadde jeg ikke trodd. :slight_smile:

Nei da. Men bildet er jo ikke estetisk pent! som sagt, godt egnet for lagring i mappe 1-2 år.

ordtaket var mens ift kjøp/salg-verdi. Samme skjer med Rolex, finn en person her inne som ikke tar en Rolex + 25% over kost, på dagen?

Stål ja, edelt metall nei. Om du er villig til å kjøpe edelt metall Rolex til 25% over listepris, tror jeg at jeg skal skaffe deg en del.

Tror vi er enige, bare forstår ikke din bastante uttalelse “ser ikke ut i måneskinn”, “de andre som sier noe annet lyver”. Man må gjerne ikke like motivet/kunsten. Men hvorfor da bruke så mye energi på det?

Finns det masse kunst jeg ikke liker, JA. Bruker jeg masse tid på å skrive om det, NEI.

3 Likes

hvis du er enig, hvorfor svarer du og bruker like mye energi som meg? :wink:

Dette er en diskusjon rundt hypen og populariteten. Likt som du sier - send alle Panda i din retning til 15k. Stag er nok utrolig mange som kjøper fordi de ser seg “rik” på å få tak i det.

Det kjente med MW er taggen, og dette er vel på lik linje med feather-serien. lite på bildet som tilsier hypen her.

4 Likes

Subjektivt tenker jeg at det skal være vanskelig å argumentere mot at å kjøpe for kost og selge for mye mer er grunnen til at veldig mange kjøper MW, SC ol. Folk velger å betale så mye mer fordi det gir en viss form for status å ha en MW på veggen. Om de samme som henger på vegg liker motivet eller er ute etter kun status er vel opp til den enkelte som kjøper på 2.håndsmarkedet.

Skjønner godt at noen velger å putte det i mappe og vente på prisøkningen for så å selge det igjen om noen år. Godt å høre at ikke alle liker Stag motivet, personlig synes jeg denne var kjedelig og veldig lite tagg på. Den treffer sikkert mange nordmenn fordi vi har mye hjort her til lands.

Men MW skal ha kudos for at han er blitt så populær. Og bare for å presisere jeg snakker på ingen som helst måte ned noen som har kjøpt eller liker Stag, sier bare at den ikke var for meg. Håper de som fikk er fornøyd og liker motivet:)

3 Likes

Jo da. Hva ellers prøver du å oppnå med slik kommentarer? :slight_smile:

Så man kan ikke mene noe negativt uten å være et troll?

4 Likes

Så klart folk kan mene noe negativt om verk uten å være troll. Det er heller måten det blir gjort på. Er jo ikke akkurat slik at han bare sier “jeg liker ikke stag av følgende årsaker”. Han kunne gjerne for min del også sagt at han hatet hele trykket. Hadde ikke reagert på det jeg. :slight_smile:

In Internet slang, a troll is a person who starts flame wars or intentionally upsets people on the Internet by posting inflammatory and digressive, extraneous, or off-topic messages in an online community (such as a newsgroup, forum, chat room, or blog) with the intent of provoking readers into displaying emotional feelings.

Kom ikke her å fortell meg at dette ikke blir skrevet for å provosere. Jeg lar meg provosere… litt… Det er lov å mislike verket, men blir litt provosert når @Norpimp

1. “Beskylder” meg for å kun se profitt i verket fordi alle er jo egentlig kun ute etter videresalg
  2. Bare fordi noen mener verket er dårlig så er det noe alle skal mene. Om noen påstår annet så er vi løgnere.

Jeg prøvde å få fatt i verket fordi jeg oppriktig mener det er ett av de trykkene fra Whatson jeg liker best. Jeg sier ikke de andre er dårlig, men dette treffer meg av en eller annen grunn mer enn andre. Folk ønsker seg verket av ulike årsaker. Mange ser nok sin mulighet til å kunne tjene gode penger, men ikke kast alle i den bøtten. Da blir det en trollaktig oppførsel. Det å komme inn i tråden på forumet med de påstandene akkurat når flere her har “misset” sin mulighet til å få fatt i verket. Folk med den hensikt å få det på veggen. Ikke misforstå. Jeg sitter ikke her som en bitter liten fyr ute i skauen å gjør hat på hele verden. Jeg lever greit med å ikke få fatt i verket.

@Norpimp Ikke misforstå. For min del må du flippe til krampen tar deg. Jeg blir ikke provosert av det :). Og synes det er helt innafor å nettopp være ærlig om sine egne motiv bak kjøp. Bare ikke beskyld meg for slikt… alt jeg har handlet tidligere henger fortsatt på veggene i heimen. :slight_smile: … så er dette internett. Det er lett å misforstå intensjon og baktanker med det folk skriver. Så mye mulig jeg leser noe feil det som skrives. Ja, for å ta noe forbehold her. Mr Norpimp har en respektabel samling så jeg er jo fullstendig klar over at fyren ikke er noe lekemedlem her inne. Peace!

Førøvrig var min plan å bytte ut skranglebildet til 500kr på Finn med Stag. Da med tilsvarende gullramme. Det hadde passet som bare juling sammen med skigaard og resten av omgivelsene :smiley:

15 Likes