Helt enig @gnageren
Kjenner jeg mister litt lysten etter slike slipp, og kjenner det går utover min interesse for kunstneren også dessverre.
Er det noen objektiv grunn for at dette skal gå for mindre enn panda? Den går vel for rundt 20k nå
Blir panda solgt for rundt 20k?
Eller ligger den til salgs for rundt 20k?
Hvorfor skrur ikke MW/GP opp prisene? De kunne vel lett tatt det dobbelte, hvis ikke mer.
Det er vel en to-veis gate. Prøv å kjøp en Panda, hva tror du at må betale ?
PS! Kan ta alle eksemplarer du klarer å skaffe meg for 15k ell mindre.
Jeg var lenge på utkikk etter en Panda og gav til slutt 17k for et main for en måned siden. De fleste legger det ut for rundt 20k, men får heller ikke solgt de for den prisen ser det ut som. Regner med The Stag vil gå for noe rundt der kanskje?
Vel, hvis du faktisk gidder å lese hva jeg først skrev.
Så skrev jeg vel 15-20k om ikke mer.
Ser det ligger en del «ønskes kjøpt» ute på finn. Der er det en som ønsker å kjøpe for makspris 20K og en annen 17K. Er andre som ønsker å kjøpe for lavere pris, men ser ut som The Stag generelt prises høyt
Jeg har selv flere Whatson-bilder og prøvde meg også i går. Men hva er det med bildene hans som gjør at folk mister helt fatningen? Det synes jeg er litt interessant å tenke på. Det fascinerer meg. Enkelte blir nesten desperate etter å få tak i bildene som slippes. Bare se på noen av de ville annonsene som ligger under «ønskes kjøpt» på finn. Er kunsten hans så jævlig bra? Finnes det ingenting annet å bruke pengene på om man ikke lykkes? Jeg liker som nevnt flere av bildene hans selv, men klarer fint å slå meg til ro med at jeg ikke lykkes denne gangen. Bare lurer. Det er en god øvelse å være litt kritisk innimellom. 
Du kan jo spørre deg selv hva som får deg til å ønske flere av bildene hans da? Det må jo være noe som appelerer. For min del var gårsdagens slipp det bilde som har fristet mest. Er ikke stor fan av det han har laget tidligere, men dette har jeg en spesifikk plass det ville passet. Synes det er et bra verk.
Ellers ser vi jo nesten samme greie når andre slipper sine verk. Om det er Pøbel, AFK, Martin W. eller andre mer profilerte kunstnere. Jeg har falt meg til ro med at kunsten er nærmest umulig å få fatt i ved slipp til “normal” pris. Ønsker en seg et spesifikt verk må en belage seg på å betale 4-5 gangen. 
Tipper svaret er det samme som om du spør deg selv.
Siden du har flere av bildene og prøver å få tak i flere 
Joda, som sagt. Jeg liker flere av bildene hans, og har noen av dem selv. Men jeg liker langt i fra alle. Og jeg mister det ikke fullstendig om jeg glipper på et slipp. Det er det som fascinerer meg. Nå er det 16 stykker på finn.no som ønsker seg en hjort med litt tagging på så intenst at de vil bla opp både 15 og 20 tusen for å få tak i dette bildet som ikke en gang er sendt ut til kjøperne en gang. Bildene appellerer, men hvorfor appellerer det så til de grader? Hvorfor fristet dette bildet deg mest? Og frister det deg så mye at du vil betale 20k for det?
Kjempesvar. Takk!
Altså - hypen er jo der fordi GP tilbyr et begrenset antall kunstverk fra en populær kunstner - til en spott-pris. Det ville ikke vært så Texas hvis de la ut kunstverkene til f.eks 20.000. Men dette vil jo ikke GP - for da forsvinner også hypen.
Når prisene er såpass lave at de er på 1/4 av markedsprisen - så tiltrekker de seg det som kan krype og gå av flippere(og tilhørende botter). Whatson er populær og flink, men ikke like mye som GP skal ha oss til å tro.
Gode poenger. 
Bare hyggelig. Og ja. Det fascinerer så mye at jeg er villig til å bruke 15k på det.
Men vet du hvorfor det fascinerer deg så mye at du er villig til å bruke 15k på det? Må du ha akkurat dette bildet? Finnes det alternativer der ute som kan gi deg like stor glede? Eller er det Whatson som gjelder?
Alltid likt Whatson. Kan ikke forklare akkurat hva det er, men liker det jeg ser. Og min kunstinteresse er ganske ny. Så har ikke klart å få tak i noe når han har slipp.
Så da må man nå dessverre betale dobbel eller trippel pris. Det er ikke som at noen av MW sine verk selges videre på «kunst til kostpris» tråden 
Dette kan en si om nesten all form for handel. Det er ikke alltid like morro å måtte forklare/forsvare alt som er kjøpt med hjerte.
Man skulle jo tro at man hadde elsket å fortelle hele verden om hvorfor man liker noe. Dessverre ser du på spørsmålene mine som noe du må gå i forsvar mot. Det er litt leit da jeg bare er nysgjerrig.