Martin Whatson

Har du tall på dette? At snart alle hjem i Norge har en Whatson på veggen?

OK, la oss ta noen tall… :wink:

Det finnes ca 2.500.000 hjem i Norge (iht SSB)

La oss si at Martins produksjon frem til i dag er 10.000 (trykk, originaler, skulpturer, bensintanker, skateboard, møbler, statuer osv…)

La oss si at 80% av disse befinner seg i Norge.

Dvs at 0,3 promille av norske hjem har en MW i stua (flere hjem har nok mange så i realiteten er tallet noe lavere.)

Mao - faktasjekk konklusjon:

NEI, de fleste hjem (50% +) har IKKE en MW piece i heimen :grin:

14 Likes

haha…

2 Likes

Der tar du feil :slight_smile:
Whatson bruker sine kjente graffiti taggs, men på mange forskjellige type verk.
Han lager alt fra seilbåter, dyr, barn, voksne, sommerfugler, engler, skulpturer osv osv.
Selve taggingen går igjen, men det er forståelig når det er blitt kjennemerket hanes.
Mye mer spennende og når Whatson kommer med noe nytt, enn når f.eks Sandra Chevrier eller Takashi Murakami kommer med noe nytt.

1 Like

Nå bør vel du, strengt tatt, ha en liten disclaimer når du uttaler deg om MW - gitt din MW samling… :wink:

Har du realitetssjekket «bruker sine kjente graffiti taggs» med hard core graffitimiljøet?

Neppe noen der som vil gå god for at dette er i nærheten av graffiti tags :blush:

5 Likes

Jeg er vell litt inhabil her ja :slight_smile:

Enig med deg her Toris. Usikker på om han i det hele tatt har gjort en vegg ulovlig…? :thinking: Ikke relevant for dette, men dette vet jeg ikke så kanskje noen vet?

1 Like

Forsåvidt sant. Var satr veldig på spissen :wink: Retter det til: - mange her inne (og ikke de fleste i Norge)

1 Like

Meg bekjent har han kun gjort lovlige vegger.

Helt enig at motivene kan være forskjellig, men utførelsen er ganske lik uansett om det er dyr, menneske, bil eller annet.

Enkel sjablong med «graffiti-tags».

Sier ikke at det er feil eller stygt. Håper bare han kanskje utvikler det litt videre.

2 Likes

Flag solgt for 10K etter bare noen timer på Finn. Ny prisrekord ?

1 Like

Vet ikke om selger fikk ønsket pris. Om han gjorde det, er NOK 29.000,- for nyeste trykk en ganske grei prisstigning:

3 Likes

Det er helt vilt. Selv tror jeg dette bare er starten på noe stort.

1 Like

Det som går opp, pleier som regel å gå ned. Finn.no vil jeg ikke si er representativt for kunstmarkedet generelt… Dessverre. Håper jeg tar feil, men en gang snur det (tror jeg).

4 Likes

Håper at GP går opp i 20K på release. Det er eneste måten å få vekk flipperne.
Betaler heller 20K fra GP enn 600% mer til en flipper

4 Likes

Tror det er på tide å avslutte flipper begrepet her inne. Begynner å bli gammelt. Mange her inne som klager på flippere er ikke noe bedre selv.

14 Likes

Du har helt rett, men like irriterende hver gang :slight_smile:

2 Likes

Der har jeg lært meg å slutte å irritere meg over det :slightly_smiling_face:
Faktisk veldig befriende :grinning::+1:t2:
Får jeg ikke kjøpt det printet, så får jeg prøve neste :slightly_smiling_face:

3 Likes

1/1 er rift om på 35-40k, tipper de treffer 45k fort.

Og eier selv, både trykk og canvas, så kan være inhabil

4 Likes

Syns MW er rimelig slappe greier. Det var/er fin entry-kunst, men etter gjentatte motiver med en eller uinspirert stensil med den sedvanlige graffitien over, og nå til priser hvor man må betale det hvite ut av øyet, har i det minste jeg mistet interessen totalt. Har vanskelig for å tro at prisstigningen skal fortsette inn i evigheten.

10 Likes