Enig. Synd at ikke det utfordres mer i stilen. Samme løpet om og om igjen dessverre.
Så du mener at det er prisen som får deg av interessen og ikke motivet? Jeg selv mener kunsten han har laget siste tiden er bedre enn noengang, nettopp fordi tagsene er mer krisp, motivene er mer stuevennlig. Han har funnet seg en strek som både han og folk liker. Hva skal han gå over til? Malerier av blomster, kvinner på broer eller forvridde klokker/ansikter?
MW er pent å se på og blir pynteputa på veggen, men utfordre hjernebarken gjør det ikke. Derfor treffer MW godt hos de ikke kunstinteresserte som bare må ha noe sprekt på veggen slik at de kan slå seg på brøstet og skryte av at denne hjorten med tag på kosta 30-40-50-100 tusen… så jævli premi at jeg nesten rødmer. Men joda, både danserne og et par av Sandra collabene tar seg godt ut på instaface
Nei, det er motivene som har gjort at jeg har mistet interessen - det skjedde i god tid før prisene begynte å stige. Helt enig i at han har funnet en strek som mange liker - kanskje spesielt førstegangskjøpere av egen erfaring, ref. entry-kunst - men motivene er såpass repeterende og lite varierte at man fort blir mett. Har du sett én har du sett alle osv. Jeg blir ikke veldig overrasket om han har hele dyreparken i Kristiansand i porteføljen ved endt karriere. Bra forretningsmessig, men spennende kunst? Ikke i mine øyne.
Enig med deg her Magstu. Dyr, dansere, båter, mennesker osv. blir for lite action til at det blir noe stort. Utførelsen og teknikken er også alt for lett - Ikke er det noe budskap heller i bildene.
Tar seg godt ut som dekor, men noen stor kunstner vil han aldri bli dessverre.
MEN igjen - kan skjønne at folk liker det.
jeg er ikke uenig i det du sier, på noen måte. Men når gruppen førstegangskjøpere er stor, er også kjøpergruppen stor for nettopp dette.
Tror flere hjem får aksept for å henge opp en “passe”, enn en jobkill av pushwagner.
Hvem som avgjør at han er en stor kunstner ?
Alt han lager blir utsolgt på sekunder og etterspørselen har aldri hvert større!
I en annen tråd skriver du at du er på jakt etter Whatsons verk ‘dancer’. Bare av ren nysgjerrighet; kan du opplyse om din motivasjon for å ha denne på veggen, når du her omtaler Whatsons verk som “pynteputer” for de som ikke har peiling på kunst, og som bare vil ha noe å vise frem på insta?
Jeg trenger pynteputer for å holde dragen i sjakk🤣 så kanskje jeg kan henge opp “han tar jo selvmord!” (Sepukku) og " det er jo bare en fabrikk som spyr ut røyk!" (A forest) Eller “hvorfor er det et anker men ingen båt?” (H2o) Eller " kanke fordra det kvinnfolket!" (Mam)
Å omtale Whatson som bare entry og en som tægger på dyr blir for enkelt mener jeg. For de som virkelig setter pris på graffiti har Whatson etter min mening en av de absolutt beste strekene som er der ute og flere av bildene hans har dybde med motiver av det “etablerte” i kontrast med “det uetablerte/ulovlige”. Når det er sagt kan jeg være enig i at noe av det som kommer er litt enkelt (ihvertfall for min del), men Levitate, Passé, Dancer, SOM, Still Life ++ er kunst man kan sette pris på og nyte over tid
Men jeg skal innrømme at de ulike danse motivene og deux ames liker jeg personlig også, flotte motiver og en dancer sort bakgrunn Hf kunne jeg godt tenke meg å ha😊
Han har aldri drevet med graffiti. Faren hans var politi, så prøv og finn et sted han har tagget eller laget graffiti.
Samtidig tror jeg ikke du har sett mye graffiti dersom du synes dette er bra i den sammenheng. Det er langt unna graffiti
Ok. Da har jeg ikke det
Som også Toris påpekte, så drev han ikke mye med dette. Spesielt ikke ulovlig. Han har gjort noe, men at han drev med det er feil å si.
Jeg synes diskusjonen rundt MW er ganske tilsvarende diskusjonen rundt Rolex på klokkeforum. Either you love it or hate it. Men vanskelig å nekte for at han er ufattelig populær, og at han høyst sannsynlig vil forbli det, og kanskje også bli enda mer populær i fremtiden.
Absolutt ingenting som tilsier at dette stopper med det første. At enkelte mener det motsatte, er helt normalt.
Har troen på det første Main edt (dancer) passerer 100K innen ett år. Deretter kommer Connection, Passe og The Cycle til og passere 50K.
- min mening
At enkelte, som samler på MW, mener at verdiene skal fortsette å øke, er også ganske normalt.
Man kan se mye av dette på f.eks. Reddit om investorer innen krypto f.eks. som insisterer på HODL og To the Moon osv i håp om å dra markedet med seg.
Kun fremtiden vil vise hvor dette ender
Tja jeg håper at MW og kunst generelt har mer substans enn krypto som blir hausset på Reddit. Som du selv sier fremtiden vil vise. Du virker til å være skeptisk. Tror du prisene til MW vil være opp ell ned neste år, to år, fem år!?