Martin Whatson

Gratulerer :blush:

2 Likes

3 steder som har: Bi Z, Steve Baxter i UK og Jonas på Galleri Kollekt/Oslo nowhere. Første og siste er det bare å drite i om du ikke enten har sniffet kokain av ræven på kongen sammen eller brukt alvorlig nye penger hos de. Steve Baxter er mulig men da må det rammes inn hos han, og det bør rammes inn gabske mye mer samtidig første par gangene. Tok meg 2 år og mas for å få det til, men nå er alt fra MW rammet inn hos han, samtidig som fleste andre bilder jeg får tak i fra GP rammes inn direkte hos han.

2 Likes

Med andre ord «umulig»!? Martin gjør vel ikke unntak og er villig til å sende sånne til det aktuelle galleriet heller om man sender mail?

Tips til syrefri lagringsmappe?

Ja. jeg kjøpte til og med lerret hos Oslo Nowhere av MW, det hjalp ikke. “vi har ikke til overs”. noen uker seinere kom en kompis og spurte, fikk med engang. tilfeldig u say? nei.

1 Like

Spacers.
Er det uansett ikke litt som å be om ekstra ost på kanten når man er på pizzeria?
Litt for mye av det gode :cheese::man_shrugging:t2:

12 Likes

:popcorn::yum:

5 Likes

Du spør etter tips på syrefrie mapper , men har du søkt en mini anelse selv etter det produktet ?

1 Like

Vet ikke om noen her inne har prøvd disse, men et rimelig alternativ om de er brukbare.

2 Likes

Men når pizzaen har unormal stor skorpe, er det greit å bestille ost på skorpen.

For å hive meg på «debatten» må jeg si at jeg aldri har forstått hvorfor folk vil ha spacere i andre farger enn selve rammen. I mine øyne tar det oppmerksomheten bort fra motivet, og på generelt grunnlag synes jeg også det blir litt feil å tillegge kunsten masse ekstra som ikke kunstneren hadde tiltenkt. I dette tilfellet hvor MW også har laget spacerne, er det nesten innafor, men er ikke motivet bra nok alene har du kanskje valgt feil motiv? :popcorn:

Eksempelvis husker jeg at jeg skulle ramme inn en zooicide av dolk for et par år siden, og rammemakern foreslo å ha gul spacer for å matche den gule bananen. Dette var selvfølgelig uaktuelt da rammen i mine øyne ville tatt oppmerksomheten fra bananen og kunsten blitt mindre utrykksfull.

Sånn, det var årets brannfakkel fra min side! :fire:

25 Likes

På dette bildet fra Martin har han selv laget spacere som er tiltenkt eksakt dette bildet, hvor alt er solgt i en helhet fra galleriet ferdig innrammet.

Her syntes jeg personlig spacere gjør halve bildet, også fordi dette er hvordan Martin selv har ønsket at det skal se ut som et ferdig produkt på vegg.

Det fine med kunst er at alt er subjektivt, og alle har forskjellige meninger :slightly_smiling_face:

17 Likes

Som jeg skulle sagt det selv!

1 Like

Er faen helt utrolig!
Bildet ligger fremdeles på MW sin story, å akt lagt ut på finn.no!
Folk eier faen ikke skam!


6 Likes

Damn. Folk der deltager i lodtrækning om gratis ting, kun for at flippe dem, jeg håber de alle bliver black listet af kunstnerne. Hepper altid på at tingene går til et godt hjem. Troede det var tilfældet med denne da jeg så MW’s story… I guess not

8 Likes

Fikk følgende reklame opp på Instagram idag… nå er jo «gjenbruk» ganske vanlig i street art sjargongen men synes denne var påfallende lik orginalen

Dagens tips fra meg, og første post her…
Bestilte Inside Outsider boka om Whatson på Norli her om dagen. Valgte signert utgave av forfatter og fikk den med signatur fra Whatson. Vet ikke hvorfor disse går for 1500 på finn når man får de for 393,- på Norli.no men det får så være :blush:

12 Likes

Er vel signert av forfatter dette? Ikke av mw

1 Like


Står tidligere i tråden også at signering skulle gjøres av Martin :blush:

2 Likes

Skal omsider få rammet inn min Cracked til uka!

Noen andre som har fått rammet sitt inn som vil dele bilde?

Flytende, svevende, sort, hvit osv.

På forhånd takk😊

1 Like

15 Likes