đŸ“ș Medieoppslag

3 Likes

:heartbeat:
https://www.instagram.com/p/B_y5iGvpg_y/

6 Likes

Context: AFK Facebook

Video: YouTube Y-Block Picasso

2 Likes
2 Likes

Ny Banksy

https://streetartnews.net/2020/05/banksy-painting-for-saints-nhs-tribute.html

7 Likes

Joy - Den fĂžrste tone

Person pÄ bilde har gitt samtykke til Ä dele :slight_smile:

Ingen kommentar


image

Ganske klart at han selv vet at han ikke er den personen som burde fÄ denne stÞtten, men hvem takker nei til gratis penger.

SÄ fÄr kulturrÄdet endre vilkÄr for Ä fÄ stÞtte da. Misunnelse og sjalusi stÄr litt for sterkt hos enkelte synes jeg.

De som har mye fra fþr og et snev av rettskaffenhet kan vel si nei
? :slight_smile:

1 Like

#Kulturkameratene er et kjent begrep :slight_smile: Tenker ikke nÞdvendigvis pÄ Melgaard nÄ, men generelt


Her inne deles det ut 1,4 milliarder kroner i Äret. Hvis du er Facebook-venn med én av dem, nÊr dobles sjansen for Ä fÄ penger

For hver Facebook-venn sÞkeren har blant tildelerne i KulturrÄdet, Þker pengestÞtten med 58 000 kroner i snitt. De som derimot blir avslÄtt, fÄr ingen ordentlig begrunnelse om hvorfor de ikke fÄr penger.

4 Likes

Ja, jeg er helt enig der, spesielt mtp at det er ganske godt kjent (kanskje ogsÄ da spesielt blant kunstnere) at det ikke alltid er like lett Ä brÞdfÞ seg pÄ kunsten alene. Da mener jeg at en som kanskje har vÊrt i samme situasjon selv burde ha takket pent nei.

Poenget mitt var vel at det er de fĂŠrreste som takker nei til gratis penger, spesielt hvis de tror at ingen vil legge merke til det.

SĂ„ er det opp til de som deler ut pengene Ă„ legge til rette for at de blir rettferdig fordelt.

1 Like

Kult opplegg. HĂ„per noen har ba+ og kan dele artikkel her inne :slightly_smiling_face:

5 Likes

Hvordan i alle dager kan det prosjektet ha hatt behov for 2,6 millioner kroner nÄr kunstnerne arbeider pro-bono?

Utstyr er ikke gratis vet du :wink:

1 Like

Utstyr koster ikke 2.6 mill. PrÞv Ä regn pÄ det.

1500 spraybokser = 100k
Plater til vinduene = 50k?
Lift = ca 500k?
Diverse og uforutsett = 200k?

Kuratering = 1.75 mill ?!

Hjelp meg og forstÄ.

1 Like

Men jeg skal ikke vĂŠre negativ, utrolig kult prosjekt og et fantastisk initiativ!! HĂ„per veggen blir en attraksjon og at prosjektet Ă„pner opp for flere graffiti vegger i fremtiden :grinning:


jeg bare stusset litt pÄ prislappen. Mulig jeg bommer grovt i mitt eget regnestykke :blush:

1 Like

BA-artikkelen er ikke helt informativ. Det er ikke snakk om 2,6 mill i cash. Det er inkludert arbeidsinnsats fra alle frivillige og kunstnere etter KOROs satser. I tillegg kommer spons fra leverandÞrer og ren pengestÞtte.Det er over 30 mann i sving sÄ nÄr man legger sammen alle medgÄtt timer sÄ kommer man fort opp i store summer.

7 Likes

Hehe. Det er veldig misvisende ja, og dessverre en uheldig fremstilling.