đŸ“ș Medieoppslag

:laughing:

4 Likes

PĂ„ betal bt. “Rip on” ski :blush:

1 Like

Dolk riper opp treski som selges til hipstere. Og ingen bryr seg.

Savner stensilene hans.

4 Likes

RÄtt, noen som legge ut hele annonsen for de fÄ av oss som ikke bor i Bergen? Deilig at det skjer noe fra den fronten ogsÄ

Var i Stockholm nettopp, det var f**nmeg flere hipstere enn vanlige folk i gatene, jeg mÄtte flire :grinning:

Kjedelig at Dolk har fÄtt herpes da :confused:

Interessant artikkel.

5 Likes

Ganske hyggelig :slight_smile:
Jeg har tidligere forstÄtt det som at kunsten mÄ ha hengt pÄ veggen, men la oss si at kunsten er en skulptur, som stÄr pÄ loftet
 blir vell ganske likt print som stÄr i en portfolio (?). Noen som vet noe mer her?

Om kunsten har hengt pĂ„ veggen eller lagt i en mappe har ikke sĂ„ mye Ă„ si, men det er hensikten med kunstkjĂžpet. Har man kjĂžpt for Ă„ investere skal man skatte, men har det “hengt pĂ„ veggen” sĂ„ er det skattefritt. I praksis er det vanskelig for skattevesenet Ă„ vite hva som er investering og ikke sĂ„ det blir ikke hĂ„ndhevet. Om du kjĂžper for Ă„ selge en gang er du i praksis trygg, men om man hele tiden gjĂžr slike investeringer kan man bli skattelagt.

3 Likes
3 Likes

Tanken bak dette unntaket fra skatteplikt for det som i realiteten er kapitalinntekter, er vel at aktiviteten eventuelle gevinster springer ut fra er Ă„ anse som hobby og ikke virksomhet.

Forutsetningen for at det skal vÊre skatteplikt pÄ gevinster ved salg av kunst, er sÄvidt jeg vet at gevinsten er innvunnet i virksomhet. For at det skal vÊre virksomhet, mÄ det for det fÞrste vÊre en snakk om en aktivitet av en viss varighet og omfang, som i tillegg mÄ vÊre egnet til Ä gÄ med overskudd over tid.

3 Likes

Kunst til folket i Stockholm:

1 Like

Illuminati
? :face_with_monocle:

10 Likes

Herlig gjort av AFK. Synes han har vÊrt meget «ryddig» i hele denne saken

1 Like

Ja det skal han ha!
Virker som en fin fyr.

1 Like

Hvet ikke om man kan ta sÄ mye ut av disse artiklene, fÞler det blir litt mye synsing her, men de tar opp saker som er blitt diskutert her inne i senere tid, sÄ vÊrsÄgod :slight_smile:

2 Likes
5 Likes

Ufattelig trist lesing
 https://www.nrk.no/telemark/storbrann-i-porsgrunn_-kunst-for-millioner-har-gatt-tapt-1.14034941

Fra politibilen til atelieret i BA

3 Likes