đŸ“ș Medieoppslag

:dart:

1 Like

https://m.youtube.com/watch?v=MQKbLZYefV4&fbclid=PAAaadpXBRcAQAhlGuA8X0GKAO2UBoKQh-C7RPSfNIIs2R4jfS6qZFb4LMLQE

6 Likes

Nuart Festival to return in 2023
The world’s longest running and most respected Street Art festival returns after its post covid slumber.

36 Likes

Congrats :clap::ok_hand:

1 Like

Herlig, bra jobba!

2 Likes

Dette er gode nyheter :slight_smile:

3 Likes

Av 11 nominerte er det Nasjonalmuseet som stikker av med prisen som Norges styggeste bygg.

1 Like

Er det virkelig sÄ ille?

1 Like

Nei, absolutt ikke. Syntes jeg.

3 Likes
12 Likes

Utrolig smĂ„lig oppfĂžrsel av Stavanger’s ‘kunstelite’ - rotter seg sammen og fĂžler seg krenka av at Nuart fĂ„r stĂžtte fra kommunen. Nesten sĂ„ man ikke tror hva man leser. Setter om ikke annet disse kunstnerne i et nytt lyst :flushed::face_with_monocle:


2 Likes

Sjukt! 1,5 mill av hvor mange milliarder som ellers deles ut til andre kunstformer?

2 Likes

At spilleregler ikke fĂžlges er #TommyBall og er ikke bra!! Kudos til alle som mener at regler er til for Ă„ fĂžlges og at alle skal likebehandles
!

Hvilke spilleregler er ikke fulgt mener du? At Stavanger kommune sponser Nuart pÄ alternativt budsjett skal vel ikke lastes Nuart? La ikke dine tidligere rants med Martyn overskygge alt du skriver om han / Nuart.

1 Like

Som person som bor i Stavanger sÄ synes jeg det er litt rart at jeg ikke har hÞrt om en eneste av disse personene som stÄr pÄ dette brevet :thinking: nuart er ikke bare kunst, det er en festival som setter Stavanger pÄ kartet, og som gir sÄ utrolig mye til sÄ mange. Dette blir for dumt :rofl:

4 Likes

1 Like

Kritikken fra kunstnerne er mot Stavanger kommune at de ikke fÞlger egne spilleregler og at de forfordeler skattepenger fra et stramt budsjett utenfor en Äpen prosess som dermed ikke kan ettergÄs.

Det er er vel en legitim kritikk og en debatt som med fordel kan tas i det offentlige rom? Tenker du at disse kunstnerne (som er godt kjent for de som kjenner kunstmiljĂžet i Stavanger) tar feil?

Nuart kan smile herfra til banken og tilbake igjen og det er selvsagt bra for ham.

2 Likes

:sob: :sob: :sob:


2 Likes

Virket bare som du tommyballet mot Nuart, men nÄ som du er enig i at Nuart har alt pÄ det rene er vi enige. At pretensiÞse Stavanger-kunstnere fÞler seg krenket av at gatekunst er mer relevant enn dem selv lever vel alle helt greit med tenker jeg. SÄ ja - jeg er fullstendig uenig i disse kunstnernes respons. Snakker om Ä forsÞke og rÞve til seg en stÞrre del av kaken enn Ä gjÞre den stÞrre. At dette tas i offentligheten er jo det beste for alle parter.

6 Likes